EBR-katalogen

11 jul 2012 20:55 #1 av Örjan
EBR-katalogen skapades av Örjan
Hej
Företaget jag jobbar på har börjat jobba efter EBR-listan mot elbolag i trakten,men vi har ingen erfarenhet av listan och har svårt att se vad som ingår i dom olika posterna,tex ,är tiderna för stolparbeten baserade på att man har korg,och kan man då debitera för en extra gubbe vi stolpklättring? ATL-listan är ju busenkel jämfört med alla olika kataloger inom EBR.
Finns det någon katalog som beskriver arbetsmoment och förutsättningar?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

11 jul 2012 21:36 - 11 jul 2012 21:37 #2 av Tobias Karlsson
Svar från Tobias Karlsson i ämnet EBR-katalogen
Jag tror att EBR går efter två gubbar vid stolpklättring efter som det är praxis inom elbranschen. Fast jag har inte satt mig in i den så mycket, vi har beredare som pysslar med pappersexercisen, men jag vet att det finns kurser i EBR och hur kan man ska tyda den.
Tror även det finns en förtydling till vad som ingår i EBR:en i någon broschyr.

Ni kommer iallafall få roligt att arbeta efter EBRkatalogen, den är väldigt tidspressad =D

/Linjemästare Karlsson

11 jul 2012 22:08 #3 av Tobias Karlsson
Svar från Tobias Karlsson i ämnet EBR-katalogen

Tobias Karlsson skrev: Jag tror att EBR går efter två gubbar vid stolpklättring efter som det är praxis inom elbranschen. Fast jag har inte satt mig in i den så mycket, vi har beredare som pysslar med pappersexercisen, men jag vet att det finns kurser i EBR och hur kan man ska tyda den.
Tror även det finns en förtydling till vad som ingår i EBR:en i någon broschyr.

Ni kommer iallafall få roligt att arbeta efter EBRkatalogen, den är väldigt tidspressad =D

En liten off topic fråga: Brukar ni vara själva vid stolpklättring Örjan?

/Linjemästare Karlsson

Sidan laddades på: 0.032 sekunder

Senaste foruminlägg