Skadlig inverkan

08 jul 2014 13:10 - 08 jul 2014 13:11 #1 av Mats Jonsson
Jag vet inte om denna skylt verkligen fanns vid det elektriska ljusets tillkomst. Men den är lite smårolig, inte minst sista stycket som kan ses som ett inlägg i debatten om elmiljö och elektricitetens skadliga påverkan på människokroppen.
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

08 jul 2014 13:54 #2 av Olle Andersson
Svar från Olle Andersson i ämnet Skadlig inverkan
Jag undrar, med tanke på att man kände sig tvungen att förklara att man inte ska tända med tändsticka, hur de då tänker när man inte förklarar hur belysningen skall släckas?

Om man nu går fram och försöker blåsa på glödlampan för att släcka den, så kan jag tänka mig att den tända glödlampan faktiskt kan ha väldigt skadligt inflytande över "sofandet" =)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

06 sep 2014 13:10 #3 av Mikael Malmgren
Svar från Mikael Malmgren i ämnet Skadlig inverkan
Har sett den tidigare det är ju fullt möjligt att det är en "riktig" skylt men det kan väl även tänkas kunna vara ironiska förr i tiden. :tummeupp:

Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder, ESA samt projektledning och entreprenadjuridik.


Mikael Malmgren Installatörsbehörighet: A

www.elektroinvent.se

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.102 sekunder