Inga problem att få in slangarna eller att få dom att sitta fast. Man drar lätt ut extra slang genom dosan så att säga och kan kapa det överblivna när dosan är på plats.
Vi monterade dock dosan i en dörrportal av mdf och det hade ju kunnat bli bättre. Eftersom kragen på dosan hamnar utanpå mdfskivan så svävar insatsen till apparaten lite i luften. (Där var elkodosan med specialfräsen som även försänkte kragen bättre) Det i kombination med att skivan är rätt så hal resulterade i att ramen och "kåpan" lätt glider och det ser ut som att uttaget sitter snett trots att insatsen är rak
Efter att jag sett denna tråd så passade jag naturligtvis på att tjacka två st till ett jobb för en månad sen, istället för denna om jag annars brukar välja till denna typen av jobb:
Och summa summarum, jag ställer mig försiktigt positiv till upplevelsen av ABB-dosan.
Mer features och möjligheter till lite lägre pris. Jag upptäckte ingen direkt nackdel jämfört med Schneider-dosan.
Så det kommer väljas ABB av mig framöver, åtminstone så länge jag inte kommer på någon väsentlig nackdel som jag missade vid mitt första prov.