Närvarodetektor som ej tar hund?

23 aug 2016 20:07 #1 av Tobias
Jag letar efter närvarosensor att montera i befinligt installation, i detta fall en hall. Gärna en som inte kräver neutralledare. Kravet är att den ej reagerar på hund men på barnen. har ni några tips på vad jag ska kika efter?

eller är det så enkelt att alla med 120° avkänningsvikel skulle fungera? Exempelvis E1315005?'

Doing fun stuff

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 aug 2016 20:17 #2 av Electrum
Jag satt en gång upp en närvarodetektor (utomhus) som det följde med en "mask" som man kunde bryta bort bitar ur för att maskera bort önskade områden i fresner-linsen.

Den var ypperlig på just den platsen som den sattes upp, då det skulle tändas när folk var på väg rakt mot en källardörr, men helst inte tändas när folk passerade på gången alldeles precis bredvid.

Med lite tur kan jag snoka upp ett e-nummer. Om nu inte någon annan har koll och kan kasta in info här.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3
Följande användare sa tack: Tobias

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 aug 2016 10:57 - 24 aug 2016 10:58 #3 av Jörgen
Easylux har det du söker, kan dock kräva nolla!

www.esylux.com/sv/se/k/automation/praese...16_basic_EB10430459/

"Oönskad till-/frånkoppling, av t.ex. smådjur, kan förhindras med hjälp av avbländning av det vertikala bevakningsområdet med medföljande avskärmningskåpa"
Följande användare sa tack: Tobias

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 aug 2016 19:12 #4 av Tobias

Electrum skrev: Med lite tur kan jag snoka upp ett e-nummer. Om nu inte någon annan har koll och kan kasta in info här.


Jatack! alla förslag är så välkomna. Men ansträng dig inte för mycket för det ;) Smart att kunna bryta loss bitar av avskärmingen för att välja detektionsområdet.

Easylux har det du söker, kan dock kräva nolla!


Tackar. Det är verkligen åt det hållet jag söker. Hittar jag ingen annan kan det sluta med just den där.

Doing fun stuff

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 aug 2016 05:08 - 25 aug 2016 05:09 #5 av Electrum
Jag trodde jag var tvungen att kolla med chefen och be han leta efter en faktura skickad för ett par år sedan.
Men så tänkte jag djupt och ordentligt och kom ihåg att jag kanske hade följesedlarna för detta jobb scannade.

Och japp, Bingo!

e 1312084
Rörelsevakt Steinel IS180-2 med multilins

Selga t.ex.

I bruxen här finns det lite info om hur man justerar detektionsområdet.
www.elgrossisten.se/downloads/dl/file/id...uksanvisning_pdf.pdf

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3
Följande användare sa tack: Tobias

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 aug 2016 06:55 #6 av Tobias
Tack så mycket än en gång. :tummeupp: Ja det är skönt att ha dokumenten digitala. Det var bra pris och den fanns på hyllan. Det är bra. :cheer:

Doing fun stuff

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.054 sekunder