Vad håller LVI på med??

13 apr 2016 17:03 #1 av müssli
Idag höll jag på att bli tokig på LVI:s radiatorer... :angry:
Får något år sedan tog de bort väggfästena och ersatte med något riktigt eländigt som skulle vara snyggare. Tydligen hade de flyttat verksamheten till England och där var det standard med dessa odugliga fästen.
Efter massiv kritik (jag jobbade hos en elgrossist då) skickade de ut den gamla sortens väggfäste utan kostnad till de som ville ha det.

Nu har de ersatt dessa med något slags mellanting. Väggfästena ska först byggas ihop, något som är enkelt när man väl gjort det några gånger men jag undrar om någon klarar av det utan att fråga första gången. :P
Dessutom ska man klämma fast några plåtbitar på radiatorn för att väggfästena ska passa. Jättesmart...

Det här är dock inte det värsta. För det första, när man packar upp radiatorn och ska lyfta ur den ur kartongen lossnar det alltid minst två plåtar som verkar vara någon slags design. Man måste alltså lyfta radiatorn underifrån, det går inte att ta tag längst upp och bära. Så som man brukar göra.

Det allra värsta är dock att termostaten knappt sitter fast. Den har snäppts fast och sitter kvar mha två pyttesmå plastbitar som ofta har gått av redan innan man har packat upp... Inte ens när plastbitarna är hela sitter termostaten bra, den slamrar och sitter löst.

Varför denna rant då? Jo, idag hade jag ordnat med båttransport till en ö i skärgården för att byta 9 st radiatorer hos en kund. 3 av radiatorerna var trasiga (termostaten var lös/plastbitarna borta) redan när jag packade upp skiten. LVI skickar ut nya termostater utan omsvep men vad hjälper det? Nu får jag en missnöjd kund och själv kommer jag aldrig mer köpa LVI. PAX har fått en ny kund!

Är jag ensam om denna tråkiga erfarenhet?
Följande användare sa tack: Rikard Ågren, Stefan Persson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 apr 2016 17:41 #2 av Gunnar Stenquist
Hej
Beställde Oljeelement som var ur Solar+sortimentet det var LVI element de hade ochså de värdelösa fästena jag trodde de endast gällde Solar elementen för att skilja sig från LVI egna. Tydligen hade jag fel alltså
Mvh Gunnar
Följande användare sa tack: Rikard Ågren

13 apr 2016 18:43 #3 av Lars Blomkvist
LVI kör efter ALEM 09 och ersätter för arbete och övriga kostnader vid reklamationer så ni vet.

Den som inte söker finner inga svar :) ibland
Följande användare sa tack: müssli

13 apr 2016 18:45 #4 av müssli
Svar från müssli i ämnet Vad håller LVI på med??
Jo, jag har pratat med utesäljare från LVI och de bekräftar att det ska vara som det är. De har problem med emballaget, vilket gör att termostaterna lätt går sönder vid frakten. Det är ju bara ett problem, om än väldigt stort. Att radiatorn ska plockas ihop och sedan känns som något skapat i Duplo är väldigt märkligt.
LVI har varit förknippat med kvalité och det tror jag ärligt talat är på väg att försvinna.

13 apr 2016 18:47 #5 av müssli
Svar från müssli i ämnet Vad håller LVI på med??

Lars Blomkvist skrev: LVI kör efter ALEM 09 och ersätter för arbete och övriga kostnader vid reklamationer så ni vet.

Absolut, jag kommer säkert få betalt för mina extra utlägg. Det förändrar inte min inställning till radiatorerna alls... :blush:

14 apr 2016 12:55 #6 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vad håller LVI på med??
Enkelt!!! Bara att sluta handla deras produkter..

Sidan laddades på: 0.083 sekunder

Från Facebook-gruppen