Bär sitta på typ var 3dje garagelänga etc. En riktigt ful armatur men en bra armatur.
Dock inget jag skulle lagt ner varken tid eller pengar på att skaffa nya eller renovera med andra ljuskällor etc.
Det finns ingen lapp på insidan?
Ang gulnandet så var och är det fortfarande ett bekymmer.
Tack för svaren. Några som känner igen den i alla fall. Bra det.
Jag har inte öppnat någon. så vad som står på insidan har jag ingen aning om. Och nu är jag några mil ifrån armaturerna i fråga.
Är det någon som vet vad den heter? Märke /modell ...
Men är den för kvicksilverlampor så finns det väl mindre chans än snöflingor i helvetet att den går att beställa idag, antar jag. Kanske går att finna någon begagnad?
Men har man gamla kvicksilverarmaturer, finns det något enkelt sätt att konvertera? Att det t.ex. finns någon LED-lampa gjord för att fungera i dessa gamla monster?
Annars faller det ändå på sin orimlighet att sätta upp en sådan här, kunden kommer ju ändå få byta alla om några år isåfall.
Men det hela handlar om en bostadsrättsförening som har en rad affärer i gatplanet och sådana här armaturer med jämna mellanrum. Men en armatur saknas av någon märklig anledning (jag fick iaf inget vettigt svar).
Dom vill få tillbaka den stiliga symmetrin när alla armaturer är på plats, samt att det känns bättre att vistas där om det inte finns en dark spot.
Det är tror det var Thorn Lightings gamla hedliga armatur eller så är det elektroskandia men tror det ska vara Thorn. Ska kolla upp det imorgon på jobbet