Malmbergs

21 feb 2014 13:25 #1 av Eric Ericsson
Malmbergs skapades av Eric Ericsson
Vad har ni för åsikter om deras produkter?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 feb 2014 14:12 #2 av Marcus Lundström
Svar från Marcus Lundström i ämnet Malmbergs
En del grejer som de brandar malmbergs är inte skit medan annat är.

Normkontaktorerna byggs av Iskra som är ett gammalt gediget fabrikat, deras brandade DALI-Led driver är från Helvar och så har de en driver som är identisk med jolly-maxi. De har också exakt samma normkapsling i plåt som ABB sånär som färgnyansen och jord-nollskenan.

Bygg-elen är också helt ok, -med tanke på priset, svårslaget.

De har också försökt kopiera Schneiders Aqua-Stark uttag och brytare till en snarlik variant för 1/4 av priset. Köpte en för skoj skull och den funkade bra men plasten håller nog inte i tuffare miljöer.

Såg att de nu är inne och har gjort en infälld apparatserie, snarlik med Elko Plus som de ska försöka få in i nybyggnation av villor där priserna är väldigt pressade.

Min uppfattning är att även Malmbergs blivit bättre än vad de varit innan så ska man vara ganska skeptisk till kvalitén på generellt allt de säljer. Sen är ju inte allt billigt, kabel, flex-rör etc. köper man billigare och bättre hos de vanliga grossisterna.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 feb 2014 15:57 #3 av Marcus
Svar från Marcus i ämnet Malmbergs
Kan tilläga att LUCA plastkapslingar är samma tillverkare som ABB har.
Gillar deras rostfria lådor/skåp också.
Jag upplever att priserna på bygg-elen är något dyrare än t. ex Ahlsells A-Collection samt Garo.
Mira armaturer är helt ok också.
LED sortimentet har över lag blivit bra. Vissa LED spotts ser enl. mig identiska ut med H i d e a lite.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 feb 2014 19:02 #4 av Henrik Eriksson
Svar från Henrik Eriksson i ämnet Malmbergs
Jag gillar deras LED sortiment, helt ok för den prisklassen. Ibland går det inte sälja in de vanliga dyrare fabrikaten. Men påpekar att man får vad man betalar för till kunderna.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 feb 2014 21:48 #5 av Bengt-Göran
Svar från Bengt-Göran i ämnet Malmbergs
Deras EXQ kabel var det mest svårskalade kabel jag träffat på:evil: :evil: :evil:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.046 sekunder

Senaste foruminlägg