Skulle kunna sätta en tia på att om TS fick bättre priser via en grossist så hade nog inte TS reflekterat över näthandel alls.
Att jämföra inköpspriser hos grossist och utpriser via elfirma/butik/nätet osv går ju inte. Så i förhållande till varandra så tyckte jag den butiken hade helt ok priser på det jag kollade över snabbt.
Urban Holmlund skrev: Notera dock att evbutikens priser är ink. moms och frakt;) Har dock inte handlat där..
Priserna jag skrev var inklusive moms, visserligen inte med frakt.
Då det här är ett forum för "alla inom elbranschen" antog jag bara att trådskaparen kunde handla hos grossist. Om nu trådskaparen inte har möjlighet att handla hos grossist kan jag förstå att han/hon tycker priserna är rimmliga.
Urban Holmlund skrev: Notera dock att evbutikens priser är ink. moms och frakt;) Har dock inte handlat där..
Priserna jag skrev var inklusive moms, visserligen inte med frakt.
Då det här är ett forum för "alla inom elbranschen" antog jag bara att trådskaparen kunde handla hos grossist. Om nu trådskaparen inte har möjlighet att handla hos grossist kan jag förstå att han/hon tycker priserna är rimmliga.
Inte alla inom branschen som jobbar på företag med bra eller någon rabatt hos grossist.....konsultfirmor tex eller så kanske inte firmorna låter sina anställda handla genom firmans rabatter hos grossisterna.
Men visst förstår jag hur du tänkte.
Har handlat ett fåtal gånger via nätet. Oftast kan man hitta produkter man kanske inte alltid köper så som renova billigare där än vad grossisten kan erhålla.
Dock FK och Elko uttag tycker jag man gott kan köpa på feltema eller jula etc. TC klammer på Jula är äckligt billiga.