Tänkte tipsa om Norwescos säkerhetsbrytare (ej den grå som ingår i Solar Plus-sortimentet). Hyfsat snygg och inbyggda dragavlastningar så att man slipper fula, förskruvningar! Underbar! Passar till exempel perfekt som säkerhetsbrytare på markiser!
Tack för tipset.
Har sett den som solar har i +, men den har inte 3 utgångar. Så har trott den inte fanns.
Men storel verkar har den upplagd. Kan vara en bra och snyggare lösning i många fall. Är det gummi membran som är enkla att trycka kabeln genom på undersidan?
Eftersom det är 3 ingångar i botten antar jag det är godkänt att sy från 1 brytare till nästa och lägga dubbla ledare under varje anslutningsskruv.
Har testat några sådana, och de är en utav de bättre å snyggare brytarna. (Finns på Elektroskandia)
Dock så envisas chefen om att köra de grå från Solar +, vilka är rena skiten!
Henrik Eriksson skrev: Tack för tipset.
Har sett den som solar har i +, men den har inte 3 utgångar. Så har trott den inte fanns.
Men storel verkar har den upplagd. Kan vara en bra och snyggare lösning i många fall. Är det gummi membran som är enkla att trycka kabeln genom på undersidan?
Eftersom det är 3 ingångar i botten antar jag det är godkänt att sy från 1 brytare till nästa och lägga dubbla ledare under varje anslutningsskruv.
Nej, precis det är ju Norwescos standard-säkerhetsbrytare (om jag uppfattat det rätt). Jo, den finns på Solar. Det var där jag köpte.
Njao, det är väl PVC antar jag. Ja, det gick lätt.
Edit: Den hade visst hamnat i Solar plus-sortimentet nu så den har ett annat E-nr. E31 663 19.
Molly skrev: Har testat några sådana, och de är en utav de bättre å snyggare brytarna. (Finns på Elektroskandia)
Dock så envisas chefen om att köra de grå från Solar +, vilka är rena skiten!
Jag har alltid kört Norwescos gråa säkerhetsbrytare och den tycker jag är bra!
Fanns ju 2 olika i + sortimentet som var 2-poliga vita. Det var hissklämmor i den och gummimembran som man tryckte genom. Såg trevlig ut. Så blir några sådana att ha i bilen.