Tips! Norwesco säkerhetsbrytare!

18 aug 2013 20:05 #1 av Patrik Hedlund
Tänkte tipsa om Norwescos säkerhetsbrytare (ej den grå som ingår i Solar Plus-sortimentet). Hyfsat snygg och inbyggda dragavlastningar så att man slipper fula, förskruvningar! Underbar! Passar till exempel perfekt som säkerhetsbrytare på markiser!

www.norwesco.se/page/350/351/637

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall
Följande användare sa tack: Jonas Gahlin, Wiktor Ahlander, Henrik Eriksson, Michell Martic

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 aug 2013 20:51 - 19 aug 2013 20:53 #2 av Henrik Eriksson
Tack för tipset.
Har sett den som solar har i +, men den har inte 3 utgångar. Så har trott den inte fanns.
Men storel verkar har den upplagd. Kan vara en bra och snyggare lösning i många fall. Är det gummi membran som är enkla att trycka kabeln genom på undersidan?
Eftersom det är 3 ingångar i botten antar jag det är godkänt att sy från 1 brytare till nästa och lägga dubbla ledare under varje anslutningsskruv.

19 aug 2013 21:23 #3 av Ronnie Lidström
Har den riktiga hissklämmor?

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

20 aug 2013 19:54 - 20 aug 2013 19:55 #4 av Molly
Har testat några sådana, och de är en utav de bättre å snyggare brytarna. (Finns på Elektroskandia)
Dock så envisas chefen om att köra de grå från Solar +, vilka är rena skiten!

20 aug 2013 20:10 #5 av Henrik Eriksson
Den modellen solar hade i vitt 2-pol var bara med 2 vanliga gängade utgångar upp och ner.
Får kika in på e-skandia då.

20 aug 2013 20:56 - 20 aug 2013 21:03 #6 av Patrik Hedlund

Henrik Eriksson skrev: Tack för tipset.
Har sett den som solar har i +, men den har inte 3 utgångar. Så har trott den inte fanns.
Men storel verkar har den upplagd. Kan vara en bra och snyggare lösning i många fall. Är det gummi membran som är enkla att trycka kabeln genom på undersidan?
Eftersom det är 3 ingångar i botten antar jag det är godkänt att sy från 1 brytare till nästa och lägga dubbla ledare under varje anslutningsskruv.

Nej, precis det är ju Norwescos standard-säkerhetsbrytare (om jag uppfattat det rätt). Jo, den finns på Solar. Det var där jag köpte.

Njao, det är väl PVC antar jag. Ja, det gick lätt. :)

Edit: Den hade visst hamnat i Solar plus-sortimentet nu så den har ett annat E-nr. E31 663 19.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

20 aug 2013 20:57 #7 av Patrik Hedlund

Ronnie Lidström skrev: Har den riktiga hissklämmor?

Ja, vad jag kan minnas så.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

20 aug 2013 20:59 #8 av Patrik Hedlund

Molly skrev: Har testat några sådana, och de är en utav de bättre å snyggare brytarna. (Finns på Elektroskandia)
Dock så envisas chefen om att köra de grå från Solar +, vilka är rena skiten!

Jag har alltid kört Norwescos gråa säkerhetsbrytare och den tycker jag är bra! :)

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

21 aug 2013 20:42 #9 av Henrik Eriksson
Fanns ju 2 olika i + sortimentet som var 2-poliga vita. Det var hissklämmor i den och gummimembran som man tryckte genom. Såg trevlig ut. Så blir några sådana att ha i bilen.

Sidan laddades på: 0.046 sekunder

Senaste foruminlägg