Är det någon mer än jag som anser att 20mm slang egentligen är för liten för 2xdata + KTV? Är det en lite längre sträcka så är det ju omöjligt att byta m.m.
Jag hade hellre sett att det var 25mm slang fast det skulle ju i sin tur skapa problem med studsarna på dosor.
Ja och som förra veckan när jag drog en tomslang (Easyflow+) i ett ryggåstak, över limträbalk och ner i en vägg. Drog färdigdraget största biten och sedan drog in i tomslangen och muffade ihop. De kablarna byter man ju inte i första taget i alla fall!
Det bästa är väl egentligen att dra separat data och TV, men det är ju så bekvämt med det i samma slang!
Värt att tillägga är att jag bruka sätta varsin dosa för data och TV, viker in koaxen i dosan bredvid när man för in kablarna i dosan. Att försöka få det i samma dosa är HELT värdelöst och är nära till omöjligt att få till!
Har jag inte fast pris så kör jag alltid med 2 tomma 20mm till var sin dosa. Man vet aldrig vad som kommer ske i framtiden eller om en snickare drar en skruv genom den färdigdragna. Känns som att man får byta alla 3 om man ska få i 1 ny. Men visst sparar det tid och man bör ju inte behöva byta dem. 2 data kommer man ju långt på.