Färdigdragen slang 2xCat6 + KTV

25 mar 2013 16:36 #1 av Patrik Hedlund
Är det någon mer än jag som anser att 20mm slang egentligen är för liten för 2xdata + KTV? Är det en lite längre sträcka så är det ju omöjligt att byta m.m.
Jag hade hellre sett att det var 25mm slang fast det skulle ju i sin tur skapa problem med studsarna på dosor.

Vad tycker ni?

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 mar 2013 17:54 #2 av Martin
Tycker snarare att det är tajt i dosan.
Men visst som du säger så är det svårt att byta spec om man får lite längd och någon böj på slangen så.

42

25 mar 2013 18:01 - 25 mar 2013 18:03 #3 av Patrik Hedlund
Ja och som förra veckan när jag drog en tomslang (Easyflow+) i ett ryggåstak, över limträbalk och ner i en vägg. Drog färdigdraget största biten och sedan drog in i tomslangen och muffade ihop. De kablarna byter man ju inte i första taget i alla fall!

Det bästa är väl egentligen att dra separat data och TV, men det är ju så bekvämt med det i samma slang!

Värt att tillägga är att jag bruka sätta varsin dosa för data och TV, viker in koaxen i dosan bredvid när man för in kablarna i dosan. Att försöka få det i samma dosa är HELT värdelöst och är nära till omöjligt att få till!

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

25 mar 2013 19:50 #4 av Henrik Eriksson
Har jag inte fast pris så kör jag alltid med 2 tomma 20mm till var sin dosa. Man vet aldrig vad som kommer ske i framtiden eller om en snickare drar en skruv genom den färdigdragna. Känns som att man får byta alla 3 om man ska få i 1 ny. Men visst sparar det tid och man bör ju inte behöva byta dem. 2 data kommer man ju långt på.
Följande användare sa tack: Niklas

26 mar 2013 05:51 #5 av Janne Larsson
Vad står det om avstånd/dragdosa gällande detta då?

26 mar 2013 07:15 #6 av J-Rock
Patrik: Du får köpa annan slang... inte vara så snål.

26 mar 2013 12:55 #7 av Patrik Hedlund

J-Rock skrev: Patrik: Du får köpa annan slang... inte vara så snål.

Jag använder alltid PM flex easyflow+. ;)

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Sidan laddades på: 0.037 sekunder

Senaste foruminlägg