jag är ute ett ett årsur som skall styra en fläkt. fläkten skall INTE gå helger lediga dagar och röda dagar
jag har pratat med hager 2gånger men dom vill inte hjälpa till med programmeringen även fast jag var villig att betala för timmarna dom lägger ner dom struntar till och med att ringa eller mejla tebax även fast dom lovat det.....suck.
Dom tyckte att jag skulle köpa deras programerings kabel till deras årsur och göra det själv inga problem med det men kabeln kommer jag inte behöva använda mer har aldrig monterat årsur under mina 15 år......
vet någon om någon annan leverantör som har års ur och hjälper till med programeringen?
Vore det inte enklare att fläkten går mån-fre. Oavsett helgdagar. Svårt att programmera alla olika helgdagar 10 år framåt.. eller kombinera styrningen med en närvarodetektor?
Bara en personlig tanke. Man vet ju inte om julafton och påsk mm försvinner i detta land. Med tanke på den PK hysterin som råder nu
Hur skulle det vara med en micro-plc typ Millenium 3 el motsvarande? Är det inte rätt bra ur i dom, dessutom enkla att programera(från dator iaf)
Nån som har bra koll och erfarenhet av såna lösningar?
Kanske lite bökigt om kunden vill ändra nått sen??
Siemens LOGO (micro-PLC) har förutom veckour även en funktion för årsur.
Parametrarna (datum t.ex.) för de olika funktionerna kan sedan vid behov ändras direkt i LOGOn av slutkund.