jag var på jula och såg att dom har samma klammer som dom flesta grossister och troligtvis som dom flesta här kör med som skruv klammer... det jag irriterar mej på är priset 129kr inkl moms jag betalar på storel 135,58kr exkl moms vad betalar ni för dessa klammer? kan ju vara omöjligt att jula kan köpa in lika mycket klammer som en stor elgrossist.kommer jula ta över som grossist:angry:
Å andra sidan finns det väl inget som hindrar el-firmor att köpa klammer från Jula om det nu är billigare där än hos grossisten.
Det är ju lite upp till dig att förhandla rabattbreven hos olika elgrossister så att du får bäst priser. Det gör jag en gång om året ungefär, i alla fall.
Bara att snacka med grossisten och påpeka att du kan köpa klammer billigare på Jula.
Är som sagt rätt bra att se över rabattbreven med jämna mellanrum.
Johan Larsson skrev: jag var på jula och såg att dom har samma klammer som dom flesta grossister och troligtvis som dom flesta här kör med som skruv klammer... det jag irriterar mej på är priset 129kr inkl moms jag betalar på storel 135,58kr exkl moms vad betalar ni för dessa klammer? kan ju vara omöjligt att jula kan köpa in lika mycket klammer som en stor elgrossist.kommer jula ta över som grossist:angry:
Enr:1504169
Jag har under hösten haft ett uppdrag åt ett annat postorderföretag. De har valt att göra sina inköp i andra länder, framför allt från Italien. Naturligtvis är det samma produkter som säljs på svenska marknaden. Men priset blir ett helt annat. Svenska marknaden är trots allt relativt liten. Inom detta företag har man valt att inte använda sig av det svenska E-nr systemet vilket ytterligare fått ned priset på prylarna. Installatörer har ju nytta av e-nr men en konsument har ingen nytta av detta system.
Sedan gör ju grossisterna sitt arbete. Inte minst att leta reda på grejerna och sammanställa det på lättöverskådligt sätt för installatörerna så att de på ett enkelt sätt kan beställa. Denna tjänst tar de naturligtvis betalt för. Den som vill få ned priset på elmateriel kan självklart börja söka runt i världen och börja med egen import. Men frågan är om slutpriset då verkligen blir lägre för en mindre installatör.
Jag uppskattar iallafall den service och det kunnande som finns hos grossisten. Att man får snabba transporter och att de har det hemma som jag vill ha, allt på ett ställe, tycker jag också är värt en hel del. Och det måste ju såklart få kosta lite det också.
Håller med Rickard! Att allt finns på samma stället backar up en del! Tråkit att köra runt halva stan för att plocka på sig div material från olika ställen. Tar ju tid å köra. Å tid är juh pengar
Jag betalar 98:- ex moms på ES. På sånt här materiel tycker jag inte att det får skilja för mycket i pris, vare sig mellan grossisterna eller mot Jul, Biltema etc. Detta är materiel som i princip inte kräver något alls från säljarna. Inköparen av materielet sitter centralt och inköpen görs sannolikt genom samma kanal för alla länder inom koncernerna. Grossisterna finns ju inte bara i Sverige...
Jag var på biltema i Västerås, såg att dom hade castor gipsklammer de med tre ben, helt suveräna.
89,90 för 20 st. För 200 st ville de ha 9,90:tummeupp: Ville inte klaga på priset, tömde hyllan på de 4 askarna de hade, återkom veckan därpå, tänkte de hade fyllt upp hyllorna, men de var tomma. Uppenbarligen var de felmärkta, kolla med kundservice när de skulle få hem, men de skulle utgå från sortimentet, de skulle fortfarande ha klammerna på varuhusen i Göteborg o Halmstad.Vet ej till vilket pris.
Någon annan som upptäckt detta?