klammer TCS

11 okt 2012 19:29 #1 av Johan Larsson
Hej alla

jag var på jula och såg att dom har samma klammer som dom flesta grossister och troligtvis som dom flesta här kör med som skruv klammer... det jag irriterar mej på är priset 129kr inkl moms jag betalar på storel 135,58kr exkl moms vad betalar ni för dessa klammer? kan ju vara omöjligt att jula kan köpa in lika mycket klammer som en stor elgrossist.kommer jula ta över som grossist:angry:

Enr:1504169

ABL behörig.. bygger värmepumpsanlägggningar. styr regler m.m

VD
ETK-service AB
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

11 okt 2012 20:04 - 13 okt 2012 09:08 #2 av Ronnie Lidström
Svar från Ronnie Lidström i ämnet klammer TCS
Ja det är sjukt.. Men de stackars grossisterna måste ju kunna lägga på sina 300% :whistle:

Jag betalar för detta paket:

Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det.

Så du kan nog pressa priset lite.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

11 okt 2012 20:37 #3 av Richard
Svar från Richard i ämnet klammer TCS
110 + moms på Solar

11 okt 2012 20:38 #4 av Emil Eppellepptikkern
Svar från Emil Eppellepptikkern i ämnet klammer TCS
Pröjsar typ
Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det.

Den som aldrig gör fel, gör oftast ingenting.

13 okt 2012 09:08 #5 av Tobias Karlsson
Svar från Tobias Karlsson i ämnet klammer TCS
JUla köper nog in rätt så stora lager, de har många butiker...Sedan kanske de inte har lika stor vinst som vanliga grossister....

/Linjemästare Karlsson

13 okt 2012 10:15 #6 av Marcus Lundström
Svar från Marcus Lundström i ämnet klammer TCS
Å andra sidan finns det väl inget som hindrar el-firmor att köpa klammer från Jula om det nu är billigare där än hos grossisten.
Det är ju lite upp till dig att förhandla rabattbreven hos olika elgrossister så att du får bäst priser. Det gör jag en gång om året ungefär, i alla fall.

13 okt 2012 11:32 #7 av Friedrich Lossien
Svar från Friedrich Lossien i ämnet klammer TCS
Bara att snacka med grossisten och påpeka att du kan köpa klammer billigare på Jula.
Är som sagt rätt bra att se över rabattbreven med jämna mellanrum.

01 jan 2013 10:11 #8 av Mats Jonsson
Svar från Mats Jonsson i ämnet klammer TCS

Johan Larsson skrev: jag var på jula och såg att dom har samma klammer som dom flesta grossister och troligtvis som dom flesta här kör med som skruv klammer... det jag irriterar mej på är priset 129kr inkl moms jag betalar på storel 135,58kr exkl moms vad betalar ni för dessa klammer? kan ju vara omöjligt att jula kan köpa in lika mycket klammer som en stor elgrossist.kommer jula ta över som grossist:angry:

Enr:1504169

Jag har under hösten haft ett uppdrag åt ett annat postorderföretag. De har valt att göra sina inköp i andra länder, framför allt från Italien. Naturligtvis är det samma produkter som säljs på svenska marknaden. Men priset blir ett helt annat. Svenska marknaden är trots allt relativt liten. Inom detta företag har man valt att inte använda sig av det svenska E-nr systemet vilket ytterligare fått ned priset på prylarna. Installatörer har ju nytta av e-nr men en konsument har ingen nytta av detta system.

Sedan gör ju grossisterna sitt arbete. Inte minst att leta reda på grejerna och sammanställa det på lättöverskådligt sätt för installatörerna så att de på ett enkelt sätt kan beställa. Denna tjänst tar de naturligtvis betalt för. Den som vill få ned priset på elmateriel kan självklart börja söka runt i världen och börja med egen import. Men frågan är om slutpriset då verkligen blir lägre för en mindre installatör.

Mats Jonsson
Eltrygg Miljö AB

02 jan 2013 05:56 - 02 jan 2013 05:57 #9 av Rikard Ågren
Svar från Rikard Ågren i ämnet klammer TCS
Jag uppskattar iallafall den service och det kunnande som finns hos grossisten. Att man får snabba transporter och att de har det hemma som jag vill ha, allt på ett ställe, tycker jag också är värt en hel del. Och det måste ju såklart få kosta lite det också.

Projektledare el, styr och automation
Följande användare sa tack: Patrik Hedlund, Johan

02 jan 2013 14:04 #10 av Johan
Svar från Johan i ämnet klammer TCS
Håller med Rickard! Att allt finns på samma stället backar up en del! Tråkit att köra runt halva stan för att plocka på sig div material från olika ställen. Tar ju tid å köra. Å tid är juh pengar :)

Service elektriker på Bravida, Halmstad

02 jan 2013 22:12 #11 av Magnus
Svar från Magnus i ämnet klammer TCS
Betalar 124 hos solar och 102 på storel så det skiljer ju en del.

03 jan 2013 09:00 #12 av Lars Sundbom
Svar från Lars Sundbom i ämnet klammer TCS
Jag betalar 98:- ex moms på ES. På sånt här materiel tycker jag inte att det får skilja för mycket i pris, vare sig mellan grossisterna eller mot Jul, Biltema etc. Detta är materiel som i princip inte kräver något alls från säljarna. Inköparen av materielet sitter centralt och inköpen görs sannolikt genom samma kanal för alla länder inom koncernerna. Grossisterna finns ju inte bara i Sverige...

04 jan 2013 18:52 #13 av NIklas
Svar från NIklas i ämnet klammer TCS
Gick in och kolla lite vad vi skulle betala.

05 jan 2013 11:56 #14 av Bengt-Göran
Svar från Bengt-Göran i ämnet klammer TCS
Då var det årliga höjningen här.
Jag fick en höjning på 19 % på armaturdosa 1420630 betalar nu 33 kr + moms, har ni fått nått liknande

05 jan 2013 13:57 #15 av Gunnar Stenquist
Svar från Gunnar Stenquist i ämnet klammer TCS
Hej
Kollade upp vad jag ger på solar för 1420630 det var 38,15+moms börjar inse att jag måste köra en sväng med priserna igen

Mvh gunnar

05 jan 2013 14:53 #16 av Patrik Hedlund
Svar från Patrik Hedlund i ämnet klammer TCS
Skruvklammer.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

21 apr 2013 16:26 #17 av Bengt-Göran
Svar från Bengt-Göran i ämnet klammer TCS
Jag var på biltema i Västerås, såg att dom hade castor gipsklammer de med tre ben, helt suveräna.
89,90 för 20 st. För 200 st ville de ha 9,90:tummeupp: Ville inte klaga på priset, tömde hyllan på de 4 askarna de hade, återkom veckan därpå, tänkte de hade fyllt upp hyllorna, men de var tomma. Uppenbarligen var de felmärkta, kolla med kundservice när de skulle få hem, men de skulle utgå från sortimentet, de skulle fortfarande ha klammerna på varuhusen i Göteborg o Halmstad.Vet ej till vilket pris.
Någon annan som upptäckt detta?

21 apr 2013 18:25 #18 av Mikael Hallonqvist
Svar från Mikael Hallonqvist i ämnet klammer TCS
Elektroskandia har kampanj på skruvklammer just nu.

22 apr 2013 15:32 #19 av Kenta Jonsson
Svar från Kenta Jonsson i ämnet klammer TCS
113kr ex moms för en förpackning
Alltså 141 med moms för mig.....

Jälvigt dåligt att Jula kan sälja den billigare då.

Sidan laddades på: 0.123 sekunder

Senaste foruminlägg