Hustrun beställde ett par nya kortbyxor till mig på nätet i våras. Som ovan kom en påse med rätt nummer men innehållet var ett par köksgardiner. Jag provade dock inte dessa utan skickade tillbaka gardinerna med önskan om byxorna. För någon vecka sedan kom en påse med rätt nummer men nu var innehållet ett par träningstajts i tjejmodell. Även dessa har nu sänts tillbaka utan att jag provade tajtsen. Men med tanke på att sommaren nu snart är över så avbeställde vi byxorna.
Har varit med om att de skickar med extra grejer, hänt två gånger, en kartong med 100st metallexpander och en rulle med partex 1000st nummer i serie! Bägge helt orerlevanta till den lagda ordern! Kul att få gratisgrejer
Mats Jonsson skrev: Hustrun beställde ett par nya kortbyxor till mig på nätet i våras. Som ovan kom en påse med rätt nummer men innehållet var ett par köksgardiner. Jag provade dock inte dessa utan skickade tillbaka gardinerna med önskan om byxorna. För någon vecka sedan kom en påse med rätt nummer men nu var innehållet ett par träningstajts i tjejmodell. Även dessa har nu sänts tillbaka utan att jag provade tajtsen. Men med tanke på att sommaren nu snart är över så avbeställde vi byxorna.
Mats låter som du haft en hård sommar:) Ni får testa igen till våren och se om du kan få rätt då i alla fall...:tummeupp:
Felpackningar och felexpedieringar kan vara rätt intressanta.
En gång för uppåt 10 år sedan kom ett paket från Elfa till mitt dåvarande jobb, alla småprylar som var beställda fanns med i paketet men dessutom en digitalmultimeter Fluke 179. Den fanns inte med på någon följesedel eller faktura. Den fick ligga i karantän ouppackad ett par månader för den händelse att Elfa skulle höra av sig om saken, men det gjorde de aldrig.
Och härom veckan beställde en kompis gasfjädrar till bakluckan på en kombibil från någon webbutik. Olika för höger och vänster, han beställde en av varje. Fick en högergasfjäder och en kartong med fem vänstergasfjädrar ?!
Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.
Elfa, ja dom har då aldrig skickat fel eller för lite grejor, det här var också typ 10 år sedan.
Hade beställt diverse småskit bl.a. 2 st lithium stavbatterier. Blev dock lite misstänksam när ett ganska tungt paket dök upp. Någon på Elfa-lagret hade definitivt haft sömnproblem och skickat med 2 st kartonger á 100 batterier....
Självklart ringde jag och påtalade detta (200 batterier i en väldigt udda modell kändes lite onödigt att behålla), som tack fick jag och kollegan några fina verktyg att dela på