Forum
Elbranschen
Elmaterial
Vad är detta för gamla grejor?
Vad är detta för gamla grejor?
Martin
Författare till inlägg
Offline
Expert
Installationselektriker på medelstora jobb mm
Mindre
Mer
Inlägg: 880
Tack mottaget: 84
23 sep 2012 15:26 #1
av Martin
Tja.
Centralen var märkt 1998/1999 och ska mig veteligen alla övrig installation vara utförd då.
Uttaget till höger vad är det för fabrikant?
Ledsen över dålig kvalitet.
Vad är detta för automatsäkringar? HB kan jag urskilja är en Rutab (tex Malmbergs/Jula/Jem o fix etc)
42
Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.
Mindre
Mer
Inlägg: 40
Tack mottaget: 5
23 sep 2012 18:04 #2
av Christoffer W
Säkringar och JFB är F&G, har fått för mig att det ska vara schysta prylar. Någon som vet mer, kanske kan ge ett bättre utlåtande.
Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.
Mindre
Mer
Inlägg: 20
Tack mottaget: 9
Mindre
Mer
Inlägg: 295
Tack mottaget: 32
24 sep 2012 14:23 #4
av Magnus H
Uttaget är ett strömfors används än idag, Säkringarna ser farligt nära ut att vara Moeller?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Thomas A. Edison
Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.
Mindre
Mer
Inlägg: 68
Tack mottaget: 49
24 sep 2012 14:36 #5
av Magnus Runeson
Yepp ...dvärgbrytarna är gamla hederliga Österikiska F&G som i början av 2000 talet köptes upp av Moeller och som numera är Eaton. FELTEN & GUILLEAUME såldes på den tiden av bl.a Malmbergs..och höll en mycket bra kvalitet.
Hälsningar. Magnus.
Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.
Mindre
Mer
Inlägg: 68
Tack mottaget: 49
24 sep 2012 14:40 #6
av Magnus Runeson
Glömde.... Huvudbrytaren är fabrikat Katko "brandad" här med Rutabs märke och manöverspärren som sitter monterad på en av dvärgbrytarna är nog faktiskt vår, Eldon. Art. MSR med E-nr: 2119816
// Magnus
Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.
Forum
Elbranschen
Elmaterial
Vad är detta för gamla grejor?
Sidan laddades på: 0.043 sekunder