Vad är detta för gamla grejor?

23 sep 2012 15:26 #1 av Martin
Tja.

Centralen var märkt 1998/1999 och ska mig veteligen alla övrig installation vara utförd då.



Uttaget till höger vad är det för fabrikant?


Ledsen över dålig kvalitet.

Vad är detta för automatsäkringar? HB kan jag urskilja är en Rutab (tex Malmbergs/Jula/Jem o fix etc)

42

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 sep 2012 18:04 #2 av Christoffer W
Säkringar och JFB är F&G, har fått för mig att det ska vara schysta prylar. Någon som vet mer, kanske kan ge ett bättre utlåtande.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 sep 2012 08:06 #3 av Patrick Savinainen
Den blåa färgen på uttagets innanmäte ser ut som det skulle kunna vara Strömfors.

Säljare Nord- och Mellan-Sverige.
Eltako Electronics.
www.eltako.se

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 sep 2012 14:23 #4 av Magnus H
Uttaget är ett strömfors används än idag, Säkringarna ser farligt nära ut att vara Moeller?

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Thomas A. Edison

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 sep 2012 14:36 #5 av Magnus Runeson
Yepp ...dvärgbrytarna är gamla hederliga Österikiska F&G som i början av 2000 talet köptes upp av Moeller och som numera är Eaton. FELTEN & GUILLEAUME såldes på den tiden av bl.a Malmbergs..och höll en mycket bra kvalitet.
Hälsningar. Magnus.
Följande användare sa tack: Patrik Hedlund

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 sep 2012 14:40 #6 av Magnus Runeson
Glömde.... Huvudbrytaren är fabrikat Katko "brandad" här med Rutabs märke och manöverspärren som sitter monterad på en av dvärgbrytarna är nog faktiskt vår, Eldon. Art. MSR med E-nr: 2119816
// Magnus
Följande användare sa tack: Patrik Hedlund

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.043 sekunder