Det finns en hel del grossister där ute och alla arbetar för fullt för att vi skall handla av dem. Men vem är egentligen den bästa? och varför är den bäst? Handlar man där av gammal vana, eller för att man har lätt tillgänglighet? Kanske man tycker de har bästa internetsidan eller bästa personliga servicen. Själv tycker jag att Solar har bra internetsida, men av gammal vana handlar jag på Ahlsell fast jag inte alls gillar det! Elektroskandia har helt fallit i glömska.. Varför beställer man inte material från utlandet där man kan tjäna en hel del pengar? Ahlsell t.ex har ju försäljning i Estland med betydligt bättre priser på exakt samma material som hemma.. Köper ni kanske material från tillverkaren direkt eller går det alltid via er grossist?
Jag handlar nästan uteslutande på Solar. Bra sortiment, fantastisk e-butik, riktigt bra leveranstid har det alltid senast dagen efter 07.00, och grabbarna på Solar i Uddevalla är mycket hjälpsama om nått har blivit fel eller om man behöver diskutera lite olika lösningar på ett jobb. De kanske inte alltid är billigast men väljer dock solar 99 av 100 ggr.
Handlar uteslutande på Selga. Bra att de har ett av deras lager här med så. Tyvärr ska de minska ner lagret vilket är synd. Sällan man behöver vänta på grejor man kommer på i sista stund att man hade behövt. Bortskämd har man allt blivit iaf
Selga gjorde stora omändringar när de blev uppköpta av JME och har minskat ner på sina lager.
De hade innan ett fantastiskt lager i Malmö, de hade allt hemma.
Nu känns det som de halkat efter bla. med en webshop från förra årtusendet.