Kanske lite mycket att hänga ut personen. hade varit bättre att nämna att man kommit på dumma installations som man har stött på.
Sen så ibland har man en jätte bra ide på hur något ska utföras och den kanske är helt rätt etc men sen kommer man dagen efter och undrar själv varför man fan inte gjorde si eller så för istället som både blivit snyggare och tagit mindra tid.
Jag formulerar mig kort.
Skulle du få en "jättebra" ide på att klicka fast en JFB'are och sedan nästa dag konstatera.
Ja kanske man skulle kopplat in den också?
Hänga ut personer? Vilken person? Inga namn har ju skrivits.
Överdriv inte.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Thomas A. Edison
Hehe, jag tycker det är lite roligt att läsa.
Jag förutsätter att man hade sagt till en sådan person på jobbet, o då tycker jag att man kan skriva lite lätt om det. Ta allt med en nypa salt...
Vi hade en kille som va "jätte rolig". Han hade gjort precis allt, varit i nordsjön o borrat olja, varit i sahara och skyfflat sand typ. Han på stog att han kände allt o alla, men ingen kände honom....
Han var expert på fräcka villa installationer....
Det slutade med ca 100st vprör i simslådan för att komma dit han ville.
Även skarvningar i rören, det är bra !!!
Kan även för gylla tillvaron för er med en egen dum grej.
En kompis hade köpt ny spis till lägenheten, okej sa jag, den kopplar jag lite snabbt i lätt in. Han klagade efter ett par dagar.... Duu det är dåligt drag i spisen. Så jag åker dit o kollar.... O självklart har jag kopplat in den på 230, istället för på två faser, tro sjutton att det inte hände så mycket...
Såå, vad har ni själva gjort för fel, för det har ni!?
Kanske lite mycket att hänga ut personen. hade varit bättre att nämna att man kommit på dumma installations som man har stött på.
Sen så ibland har man en jättebra ide på hur något ska utföras och den kanske är helt rätt etc men sen kommer man dagen efter och undrar själv varför man fan inte gjorde si eller så för istället som både blivit snyggare och tagit mindre tid.
Jag formulerar mig kort.
Skulle du få en jättebra ide på att klicka fast en JFB'are och sedan nästa dag konstatera.
Ja kanske man skulle kopplat in den också?
Hänga ut personer? Vilken person? Inga namn har ju skrivits.
Överdriv inte.
Nu syftade jag inte på att man själv har gjort dumheter så att säga. Bara det att ibland kommer man på en smartare lösning på ett problem. Hur många har inte kliat sig i huvudet hur man ska få fram en kabel eller vp rör lite snyggt och diskret för att bolla mellan 2-3 olika dragningar etc.
Det jag säger är givetvis inte att man bara ska göra A utan även B. Det med att inte koppla in en JFB är ju bara dumt. Jag vet inte om jag är känslig men överdriver någon så är det väl du?
Jag bara menar att istället för att skriva om en Lokal klant etc så hade man kunnat skriva om flera dumma/farliga installationer man har stött på. Även om man kanske inte nämner namn så är det rätt lätt att ta reda på vem det syftar på iaf om man råkar bo i samma stad etc.
patrik skrev: Haha låter indentiskt med en som jag jobbade med en gång i tiden :tokig: hur trevlig som helst som du säger men yrket var inte starka sidan tyvärr.