Är maskinen paj eller blev det några person / materialskador i övrigt?
Om det bara är maskinen så är det väl en riktigt pessimistisk syn att se det som att jobba gratis en vecka. Dels finns slitaget på maskinen redan med i din timdebitering (om än att det hände lite väl tidigt) och dessutom måste du nog se över din prissättning. En ny maskin (helt ren med bara ett batteri, för laddare extra batteri systainer och tillbehör) kostar, beroende på om det är en 12,15 el 18+3, mellan 2800 & 3200 ex. Om det är vad du debiterar på en vecka borde du ha ett rätt fullt schema (och en tom plånbok).
Se det istället från den ljusa sidan, du får en helt ny maskin (för den där kan du väl inte använt för första gången idag även om den ser fräsh ut), och dessutom kan du ju snegla på deras TI15 (om batterierna passar och du tycker det är något för dig).
Men som sagt, jag kanske missade vad som var ditt budskap.
Jag kan tillägga att jag givetvis lider med dig. Man har ju tappat några saker och när jag tappade min mini-tigersåg så att tryckknappen kändes lite obekväm så trodde jag att jag skulle börja gråta.
Lite off topic kanske men står inför köp av ny batterimaskin vad ska jag välja ? har alltid varit panasonic frälst men börjat spana på andra märken. jag har 10.8 maskiner för vanlig skruvning så jag lutar åt 18 volt på den nya tänker jag fel ?
Mvh Gunnar
Jag använder Hilti numera men innan hade jag den gamla Panasonic klumpen som jag tappade otaliga gånger bland annat från en saxlift 6 meter upp i luften, men den bara tuggade på! Landade på en betongplatta.
Väänta lite här nu... har jag fattar detta fel, lr står inte era arbetsgivare för verktyg/maskiner?
Eller är det så att TS är egenföretagare?
Firman jag jobbar åt står iaf för allt, verktyg,maskiner,bil/biltillbehör, kläder/skor och sånt.. Fast ni som jobbar åt rena elfirmor kanske har andra rutiner m.t.p att ni också har högre lön än en annan. Tänk t.ex målarsvängen.
Tappade själv en 1 vecka gammal Hitachi för ca 5000kr från en ställning på 2,5m. Handtaget lossnade från själva skruvdragaren och hängde bara i trådarna. Inte roligt att som lärling gå och förklara detta för chefen. Tur man är anställd iaf
Företagare, serviceledare - Sörens El AB i Hälsingland