Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476
Re: Hur märker ni en normcentral? Omröstning!
Omröstning: Vilket av följande system använder ni för att märka en normcentral?
Claes Börjesson skrev: Är allt helt nytt fråga ägaren, berätta att det är han som har ansvaret längre fram, fråga hur vill han ha det. Han accepterar antagligen vad du anser bäst, skriv gärna ned ATT ni diskuterat/beslutat saken. Bry dig inte om att skriva ned vad ni beslöt, för det kan vara besvärligt och ingen kommer ihåg efteråt.
"Nu har jag bytt din central, Agda och det är dags att märka. Vill du att jag ska gruppnummermärka, positionsmärka eller skriva i klartext?" :rulla:
Huur i hejvl..stvaar dui??.. Det jag hadde jort beror på utrymmet att skriva på.
Brukar köra med klartext. Anväder oftast dymo för en snyggare förteckning
Eller skriver ut från dator.
pysslar med lite allt möjligt
Last edit: 22 sep 2013 03:27 by Fredrik Morin. Orsak: la till lite text
Kör alltid med hagers märkning numrering.
Tycker dock att dom har gjort hagercentral sidan lite dålig eftersom alla säkringar blir märka med F1,F2 osv. Så då måste man ju ta fram brother maskinen men tycker de aldrig blir bra när man kör med den. Fick dock en besiktnings anmärkning på en uppmärknkng i veckan. Då hade jag märkt 17,18,19 som var t ex till tvättmaskin,torktumlare och 1 arbetsuttag. Hade skrivit på gruppschema under varje grupp att de var en 3 fasgrupp och vid arbete brytt alla säkringar men fick ändå nedslag. Han ville att jag skulle märka alla som nummer 17.
Kom och tänka på då att när man brukar beställa hem centraler från hager så märker dom ju på de sättet, men de är väll för att man inte sagt att de ska vara 1 st 3 fas grupp med t ex
Erik skrev: Kör alltid med hagers märkning numrering.
Tycker dock att dom har gjort hagercentral sidan lite dålig eftersom alla säkringar blir märka med F1,F2 osv. Så då måste man ju ta fram brother maskinen men tycker de aldrig blir bra när man kör med den. Fick dock en besiktnings anmärkning på en uppmärknkng i veckan. Då hade jag märkt 17,18,19 som var t ex till tvättmaskin,torktumlare och 1 arbetsuttag. Hade skrivit på gruppschema under varje grupp att de var en 3 fasgrupp och vid arbete brytt alla säkringar men fick ändå nedslag. Han ville att jag skulle märka alla som nummer 17.
Kom och tänka på då att när man brukar beställa hem centraler från hager så märker dom ju på de sättet, men de är väll för att man inte sagt att de ska vara 1 st 3 fas grupp med t ex
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660 06 nov 2018 17:20#68av Ronnie Lidström
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
Precis sådär blir bra Ronnie ...
Blanda bara inte metoderna i samma central ... :rulla:
Ronnie Lidström skrev: Förutom att det ska vara klart och tydligt vilket säkring som betjänar vilken del av anläggningen, så finns det ingen lag, föreskrift eller standard på hur man ska märka en normcentral.
Som jag ser det finns det tre olika alternativ att märka en normcentral. Vad tycker ni är bäst/tydligast? Vilken metod använder ni?
1: Gruppnummermärkning
Varje grupp har ett eget nummer. Jordfelsbrytare och andra normapparater märks med klartext eller "JFB1", "UR1" osv.
2: Positionsnummermärkning
Varje modulutrymme i kapslingen märks löpande i nummerordning. Vissa kapslingar kommer förmärkta så.
3: Klartextmärkning
Varje grupp märks i klartext direkt på kapslingen vad den betjänar.
Lite kul att du här gör ett avsteg ifrån vad du skrev i inlägg #3 i denna tråd, vad gäller märkning.
Men hursomhelst, så gör du prydliga jobb, har du någon tanke på att flytta till Uppsala, så tror jag att jag kan hjälpa till att lirka in dig i ett bra företag här.