Började hos en kund i dag som jag ska avsluta i morgon. Hänga upp lite kristallkronor m.m.
I köket skulle jag sätta upp två lamputtag till i taket och bestämde mig för att borra upp mig till kallvinden från den bef. takdosan och dra slang och göra rörutlopp vid de nya lamputtagen. Fixar det och när jag ska dra i FK så upptäcker jag att det är EK i den bef. takdosan. Händigt, tänker jag eftersom att bostadsrätten är från -99 och kollar där EK:n kommer in och upptäcker till min förfasan att det är dragavlastad EKK istället för rör och FK. Kollar runt i lägenheten och ser att det är så överallt! Problem när man behöver två tändtrådar till från strömställaren...
Imorgon ska borra upp yttligare en slang från takdosan och försöka få ner den i kopplingsdosan som sitter ovan strömställaren och sedan dra en EKRK genom badrum och en garderob och sätta ny brytare på annat ställe alt. dra YTTLIGGARE en slang bort till garderoben och klamra ner kulo och sedan sätta en rotdosa med brytare på andra sidan väggen.
Detta var ett problem som jag hoppas på att slippa stöta på så många fler ggr.
Kan börja med att förtydliga med att strömställaren för köket satt mitt på väggen efter att en dörr sats igen och att jag nu passade på att sätta den vid den nya ingången.
Blev att jag fiskade en slang från takdosan till kopplingsdosan ovanför TK och sedan en till slang från kopplingsdosan som jag borrade ner i hörnet i en garderob, klamrade kulo ner och satte två rotdosor på andra sidan väggen. Blev riktigt bra!
Det är ju väldigt enkelt när det är lösull att dra slangar jämfört med om det varit vanlig gullfiber.