Jag är inte van att göra detta, 2ggr förut, med något års mellanrum. Och små rum (toaletter typ).
Nu ska jag beräkna och ge pris på en liten större yta (16m2) så det blir inte bra om jag missar alltför stort på detta moment.
Så hur länge tar det för er andra? Hur räknar ni tid?
Jag har lagt några stycken i diverse projekter/renoveringer.
Beroende på tillgänglighet m.m. jag skulle säga 1,5 dag. dvs 12 timmar - ofta är ett anbud +/-20% sååååååå Kan ju också bli billigare - men vad händer om förutsättningarna ändras?
Jag tänker ny grupp från central = 0,5 dag, samt 0,5dag att "lägga" slingan, megga den, samt få rör eller slang(ar) i vägg/ner i golv samt dosa till termostat, sen vänta på det har torkat ur, sedan megga igen, samt testa.
Går allt bra(kort strecka från central lätt att lägga slingan eller liknande), kanske 10 timmar, men har nog räknat med 12 timmar.
Vid den här tiden är antagligen golvet redan varmt... men tänkte ilf tipsa för framtida jobb att om möjligt använda Ebeco Thermoflex Kit ( finnssäkert liknande prudukt hoa andra tillverkare). oerhört smidigt och uppskattas av både mina montörer och kunder.