Hej
Jag skall leverera o montera en strålkastare till en kund (som belysning till en liten ridbana ) vad skall jag välja med hänsyn till ekonomi o effektivitet ?
Jag vill ha förslag
Mvh Gunnar S
Last edit: 18 sep 2011 10:37 by Ronnie Lidström. Orsak: Ändrade till en mer beskrivande rubrik
Om inköpskostnad är det viktigaste så är malmbergs stora halogenare prisvärda. (röret som följer med är dock skit)
Tror ej att dom klarar några 40m, men dom borde ge ledljus i bortre hörnet.
Vi satte 3 runt firman med rörelsevakt, det blir dagsljus när nån triggar dom. (effektivt mot inbrott och skadegörelse)
Det som oftast används för att lysa upp större ytor som fotbollsplaner osv är metallhalogen! Är nog detta som gäller om du ska ha en seriös anläggning.
Börjar ju så smått komma alternativ med LED och Induktion, men dessa är betydligt dyrare! Jag skulle välja metallhalogen om jag var du!
Håller med om att det i detta fall fall är metallhalogen som är det bästa om man tittar till inköpskostnaden. LED fungerar lika bra, men blir dyrare, metallhalogen är även effektiva:
Kristofer Blockhammar
Tel: +46 (0)73 679 35 50
Affärsområdeschef Skandinavien
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.