Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476

Stor kombinerad el- och mediacentral.

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
17 sep 2018 06:34 #1 av Ronnie Lidström
Finns detta fortfarande inte?

Kombinerad (infälld) el och mediacentral för en vanlig villa. Måste alltså vara minst 4x18 normmoduler + mediadel. Hittar bara små plutt centraler som knappast räcker till en vanlig villa.

Närmaste jag kan hitta är Elko som har en med 3x21 moduler + media. Kan kanske funka men egentligen för liten.

Jag sätter normalt en vanlig central och en separat dataställ. Men nu ska det vara infällt och snyggt så då går det ju bort.

Förslag? Den får vara 70 cm bred och max 110 cm hög.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

17 sep 2018 07:43 #2 av Peter
Kan kanske gå att bygga ihop med hagers FW-skåp

17 sep 2018 08:03 #3 av Rikard Ågren

Projektledare el, styr och automation

17 sep 2018 09:36 #4 av Patrik Hedlund

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660

Det närmsta kombicentral jag känner till är Eldons med 3x20mod plus media. byggkatalogen.byggtjanst.se/produkt/elce...ombicentraler/135521

Min vanliga lösning är stor Eldon mediacentral och Eldon eller Garo elcentral.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall
Bilagor:

17 sep 2018 10:00 - 17 sep 2018 17:59 #5 av Lars Sundbom

Hager FW skåp, E22 843 45.

8x12 moduler för el och sen kör du nedre delen för media. Kom ihåg bara att köpa till montageplåten då det sitter dinskenor som standard även i nedre delen.

Bilagor:

17 sep 2018 18:00 #6 av Ronnie Lidström
Så länge Hager FW envisas med att ha 12mod breda fält så vägrar jag köpa skiten.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB
Följande användare sa tack: Patrik Hedlund

17 sep 2018 19:47 - 17 sep 2018 19:48 #7 av Patrik Hedlund
Plus att själva innanmätet sitter fast med några plastflärpar varav hälften går av och då sitter ställningen löst. Rappel.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

19 sep 2018 05:46 - 19 sep 2018 05:52 #8 av Niklas

20 sep 2018 06:12 #9 av Alexander N
Vill du nödvändigt ha en kombi så finns denna från garo, också bara 60 moduler dock: www.garo.se/installation/kombicentraler/...-3r-60m-kombi-n-u-bl

För mina villor brukar 60 mod räcka fint fast jag gillar inte kombicentralerna så brukar köra 2st 3x20 bottenlådor central/multi, underlättar att komma in med alla slangar om det är 2 separata tycker jag.

Behöver du absolut mer plats har dom ju både central och multi i storleken 3x25mod:
www.garo.se/installation/normcentraler/b...or/bottenlada-3r-75m

Sidan laddades på: 0.287 sekunder