Vad tycker ni - stämmer detta?

03 nov 2015 09:19 #2 av Bo Siltberg
Stämmer vadå? Upplysning får man sällan för lite av.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

03 nov 2015 13:59 #3 av Michell Martic
Jag för min del tycker att Clas Ohlson gör ett väldigt bra jobb på denna biten. De är generellt duktiga på att informera och det sitter skyltar lite varstans i butiken där det finns elartiklar.

07 nov 2015 13:48 #4 av Electrum
Jag tycker det är väldigt märkligt att man ska/kan tvinga butiker att skylta med information om att det är olagligt att installera el själv.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

08 nov 2015 00:55 #5 av Claes Börjesson
Jag jobbar i Norge, så eljobb i Sverige gör jag på min fritid.

Jag handlar nästan all elmaterial på Hornbach, de har de kända märkena.
Hager, Schneider, Malmbergs, Elko ......

Förbaskat skönt att slippa diskutera rabatter hela tiden, jag har nästan alltid lägre pris på Hornbach än på Ahlsell,Selga m.m (även om jag har 28-80% rabatt hos grossisterna).
Visst har jag ibland lägre pris på grossisten än på Hornbach, men bara ibland.
Till grossisterna går jag bara när jag behöver lite speciella saker, t.ex. RK i 100-meters förpackning......

På Hornbach så är det faktiskt mestadels utbildade elektriker som säljer på elavdelningen. Jag har lärt känna de flesta där. De har generösa öppettider, men även en skylt med att vissa saker kräver installation av en behörig elektriker.....

/Claes Börjesson

08 nov 2015 20:12 #6 av Tomas Karlsson
Tycker det stämmer dåligt, när ska dinosaurierna ge upp detta evinnerliga tugg. Är nog ytterst få som inte är någorlunda medvetna om reglerna och förhoppningsvis handlar som medvetna vuxna människor därefter oavsett vad de väljer göra.

Sidan laddades på: 0.047 sekunder

Senaste foruminlägg