Det är en befintlig lokal, elcentral finns, men sedan datanätverk, allmänbelysning typ lysrör som sitter i undertak ( 60 x 60 ) uttag mm. Bara ett ungefärligt pris för att sedan vässa till det, än så länge är det i tidigt skede.
Vid "större renovering" så ska man ju dessutom följa dagens regler vilket innebär jordfelsbrytare osv.
Finns flera tidigare diskussioner här om var gränsen går osv (vilket är väldigt luddigt). Men jag har kört iaf med att vid en totalrenovering så följer vi dagens regler.
Som alla andra skriver så behöver man veta mera, men om du vill ha en vild gissning så: för 5-6år sedan låg det väl ungefär på 1100-1200kr/m2 för en kontorsstandard, gissar att det inte har blivit billigare, men jag har inte gjort kalkyler på den här typen av installationer på lääänge (tack gode gud)
Ronny skrev: Som alla andra skriver så behöver man veta mera, men om du vill ha en vild gissning så: för 5-6år sedan låg det väl ungefär på 1100-1200kr/m2 för en kontorsstandard, gissar att det inte har blivit billigare, men jag har inte gjort kalkyler på den här typen av installationer på lääänge (tack gode gud)
Precis, jag skulle gissa på runt 2000kr/m2 i dagsläget.