Hej
Beror på vad du ritar och vad du behöver. Vad är det du saknar i Elprocad? Vad är det som är jobbigt?
Jag är ju partisk då jag jobbar på PK Data där vi utvecklar och marknadsför FastEL och EasyEL.
Arvid som jobbar hos oss har använt både Elprocad och ePlan under flera år.
Frågor till Arvid eller mig telefon 0528-41915 eller mejl
Demo på FastEL
www.pkdata.se/demo/
Kenneth Olsson Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Vad tänker/tror du att du får ut mer av genom att byta till eplan?
Efter ett ständig strul för mig med den programvaran på kursen min så orkade jag till sist inte utan sket helt i det.
Och alla som fullföljde, eller försökte verkade ha seriösa svårigheter med nästan allt.
Så jag själv är bränd och känner mig tveksam till eplan.
Men samtidigt har jag ju missat användingen av det hela, då allt krångel satte stopp.
Så därför undrar jag alltså helt enkelt vad du ser för uppsida med eplan, något borde det vara då du funderar.
Jag tror det dels beror på att jag suttit i EPLAN på en YH utbildning jag gjorde vilket gjorde att jag känner mig mer bekväm det än i Elprocad.
Fördelarna som jag ser med eplan är dels att man kan bygga upp en tydlig struktur i ritningen samt att jag trivs bättre med sättet man ritar ledningarna.
Man kan även generera fler typer av rapporter vilket kan minska arbetstiden.
Men jag har väldigt mycket att lära än så det kan hända att det ger sig när man lär sig Elprocad bättre.