Skicka pappersfakturor digitalt (ebrev?)

28 jan 2016 09:44 #1 av Svenne Eriksson
Det finns några olika tjänster där man skickar sin faktura digitalt (tex pdf till en mail) sen skrivs den ut, kuverteras, frankeras och skickas som vanlig post.

Någon som har erfarenhet av detta? Vilken tjänst använder ni?

Jag googlade och hittade dessa (finns säkert fler?)

www.ekopost.se/
www.postnord.se/sv/foretag/skicka/inrike...alt/Sidor/ebrev.aspx
www.scancloud.se

Erfarenheter? Tips? Förslag?

Jag är rätt less på att vika fakturor och lägga i kuvert :sick:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 jan 2016 11:11 #2 av Stefan Ericson
Vanliga bokförings program, brukar kunna skicka Pdf fakturor. Mitt Visma klarar det. Skatt masen kräber papper.
Betala en tjej som gör det. Det finns rätt många som gör det. Min jobbar E&Y och har hjälpt mig sedan 90 talet.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 jan 2016 14:26 #3 av Ronnie Lidström
Skattmasen kräver inte nödvändigtvis papper.

Skatteverket kräver t.ex. att leveransfakturor sparas i "originalutförande". Dvs om jag får en faktura som pdf på mail så är det egentligen fel att arkivera den utskriven i en pärm eftersom pdfen är original.

Jag får mina leverantörsfakturor nu digitalt eller inskannade in till min revisorfirma (PWC). Väldigt smidigt! Jag går in och attesterar fakturor då dom kommer.. slipper sitta och öppna kuvert och så finns dom ju sökbart digitalt om man letar nåt sen..

Tyvärr så skickar jag fortfarande utgående fakturor som vanligt i kuvert.. Hade tänkt vänta till denna funktion kommer i Totaltid men det verkar dröja väldigt länge så jag ska också börja kika efter andra alternativ.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB
Följande användare sa tack: Stefan Ericson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.054 sekunder

Senaste foruminlägg