Program/onlinetjänst för tidsplanering/projektplanering

10 okt 2013 10:28 #1 av Ronnie Lidström
Jag är i behov av ett smidigt och bra program/onlinetjänst för att planera montörernas jobb.

Alltså som en gammeldags anslagstavla där man skriver in, suddar och flyttar som de flesta säkert sett på företag, fast digitalt.

Optimalt för mig vore om det var någon form av onlinetjänst där jag kan lägga in jobb för alla montörer och där montörerna själv kan lägga in jobb för sig själv.

Snabb skiss på hur jag tänkte att det kan se ut:

Tips någon?

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 okt 2013 15:15 - 10 okt 2013 15:43 #2 av Alexander N
Vi kör med Google kalender på jobbet. Alla har ett eget googlekonto med egen kalender som man sedan väljer att dela med andra.

Går att lägga upp på många olika sätt, tex:

- Chefen har tillåtelse att redigera/se alla kalendrar.
-Arbetsledare kan redigera en begrännsad grupp men se alla.
- Resterand kan bara se kalendrarna (+redigera sin egen), antingen alla eller ett urval.

Beror ju på hur många man är på firman kanske.

Google orginalkalender kan bli något grötig om man har många användare att visa sammtidigt. Men det är en bra grund tycker jag, sedan finns det mängder av andra appar/kalendrar man kan synka emot google för att få ett annat utseende.

EDIT: Efter en snabb sökning så hittade jag detta: www.ganttic.com/sv
Verkar likna mer det du söker, just dem är gratis för upp till 10 "resurser" och kan synka med google.

10 okt 2013 16:14 - 10 okt 2013 17:13 #3 av Patrik Hedlund
Firman kör med ett program som låter precis som vad du söker! Där kan dom göra en översynsplan med kommande och pågående projekt där det går att lägga in hur många gubbar som kommer behövas under hur långt tid osv. Ska se om jag kan luska ut vad det heter!

Edit: Byggsamordnaren heter det!

//Patrik

Fil bilaga:

Serviceelektriker som sysslar med KNX och annat kul!

03 nov 2013 14:29 #4 av Magnus Johansson
Ta en titt på www.totaltid.se

Av de kunder jag har nu kommer alla med förslag så vi har en hel del funktioner att fylla på med.

03 nov 2013 15:23 #5 av Magnus Johansson
Denna funktion påminner via sms, mail och snart även Google calender integration.

Bilagor:

04 nov 2013 08:11 #6 av Ronnie Lidström
Magnus Johansson:

Kan man få en veckovy med egen rad för varje montör (istället för klockslag) som i mitt exempel? Samt att man kan lägga in "fria" benämningar som inte har ett aonr/projektnr. Som i mitt exemel "Div småjobb" (som är flera olika AO's)

Fil bilaga:

22 jan 2014 20:43 - 22 jan 2014 20:44 #7 av leow
Missa inte SoftOnes orderplanering. Fungerar även med deras mobilapp.

Bilagor:

22 jan 2014 20:57 #8 av Ronnie Lidström
Jag har glömt att uppdatera denna tråd.. sorry :blush:

Jag har faktiskt löst mitt problem med en tjänst som jag redan hade och som dessutom är gratis! :smack:

Googles onlinedokument var betydligt bättre än jag trodde! Jag använder sedan tidigare vanliga textdokument men kör nu ett kalkyldokument som planering.

Jag har låst kolumnen med namn längst till vänster så den stannar kvar då man bläddrar till höger. Jag har även låst första raden med datum så den stannar kvar om man bläddrar neråt.

Jag har lagt in så att om man skriver "Ledig" i en ruta blir den en färg, skriver man "kurs" blir den automatiskt en annan och skriver man nåt annat blir den ytterligare en annan färg.

Jag kommer även åt denna från mobilen. Jag har lagt in samma dokument på montörernas telefoner och satt så att de bara kan redigera sin egen rad.

Funkar helt perfekt!

Fil bilaga:
Bilagor:
Följande användare sa tack: Jörgen Wikström, Michell Andersson

22 jan 2014 21:13 #9 av Michell Andersson
Den där Robin... Han verkar mest snacka på arbetstid...

Sidan laddades på: 0.183 sekunder