Var hem till en kund idag och gjorde om elen för ett nytt kök. Då plockade jag ner två stycken armaturer med värmeslinga som gick att styra separat från en strömställare på väggen. Dom monterade dom i taket för att det inte fanns plats med vänliga radiatorer under köksfönstret.
Takvärme har man ju hört talas om, men aldrig detta! 70-talet... ni var för vilda!
Kommer ihåg att jag har varit med och mont arm i kontor med inbyggda infravärmare på sent 80 tal-tidigt 90 tal!
De var bastanta saker,vet ej om de är i drift idag.
Bästa är ju ändå värmeslingorna i plastfillm ovanför gipstak.. Väldigt många som inte fungerar för att folk har skruvat upp saker i taket... Fanns la en salig blandning av olika dess spänningar. Jag har bara stött på 230/400 iaf.
Martin skrev: Bästa är ju ändå värmeslingorna i plastfillm ovanför gipstak.. Väldigt många som inte fungerar för att folk har skruvat upp saker i taket... Fanns la en salig blandning av olika dess spänningar. Jag har bara stött på 230/400 iaf.
Vanligt på äldre byggbodar där även armaturerna med värmeslingor ofta finns på toan.
Kan ju meddela att takvärmen var väldigt bra att smälta snön på taket med