Lite blandade bilder från en renovering

27 mar 2012 07:57 #21 av J-Rock
Här kommer lite bilder, inte det jag menade i inlägget innan, men samma jobb, fast här är det jag som har gjort jobbet. Tycker det ser okej ut :)














Skall plocka fram tyskarnas installation sedan också.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 mar 2012 08:21 #22 av J-Rock
Här kommer bilder på tyskarnas installation.
Dom hänger sin installationskabel i plast klykor.

Funktionen i sig kanske inte är dålig, men det ser ju för jävligt ut. Sedan har dom extremt dålig koll på att fästa sitt material....








Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 mar 2012 11:27 #23 av Ronnie Lidström

Johan skrev: Här kommer lite bilder, inte det jag menade i inlägget innan, men samma jobb, fast här är det jag som har gjort jobbet. Tycker det ser okej ut :)



Om man nu får vara lite kritiskt: Är det inte lite väl snyggt för att inte synas sen?

Jag skulle nog ha gått diagonalt tvärs över golvet med så få böjar som möjligt (om jag fick för snickaren/golvläggaren :whistle: )

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 mar 2012 19:28 #24 av Patrik Hedlund
Jag skiter i vilket, jag blev smått upphetsad av bilderna. :stubben:

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 mar 2012 20:50 #25 av Marcus Lundström
Lite B att använda färdiga böjar men det ser fint ut.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 mar 2012 10:11 #26 av J-Rock

Ronnie Lidström skrev:

Johan skrev: Här kommer lite bilder, inte det jag menade i inlägget innan, men samma jobb, fast här är det jag som har gjort jobbet. Tycker det ser okej ut :)



Om man nu får vara lite kritiskt: Är det inte lite väl snyggt för att inte synas sen?

Jag skulle nog ha gått diagonalt tvärs över golvet med så få böjar som möjligt (om jag fick för snickaren/golvläggaren :whistle: )



Var ju det där med snickare och golvläggare, fick inte såga som jag ville i MDFen. Golvet skulle tydligen svikta, trots 22mm golv spån.....

Kanske väl bra ibland ja, men hellre det. Inte så kul att inte kunna dra fram kablar när golvet ligger, så hellre mer jobb nu, och lätt o fint jobb sedan :-)

När det finns färdiga böjar o det går att använda så är det ju tacksamt, dumt att uppfinna hjulet en gång till.
Men jag har tagit åt mig och skall tänka på detta, hehe.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 mar 2012 15:42 #27 av Martin
Är väl inget fusl med färdigaböjar iofs. Underlättar ju en del om man ska ha många fassstar en hel del plats spec om man kommer till större storlekar på rören.


Hittade ett par roliga installationer idag. Dock hade jag inte kameran på mig.

En branddeckare som var uppslängd på ett undertak då den suttit fastskruvad i det gamla bärverket som någon tyckte att det var jobbigt att snacka med oss elektriker på plats så de gömdes fint ovanför undertaket istället.. Suck.

Brandlarms kablar som var ihopskarvade med eltejp.

Rör och slangar som låg på undertaket och m eller mindre hängde i kablarna.
En mindre mäng Vp rör som ligger klämde ovanför trummor och stegar och bara ligger där.

En Dosa med 2 st EKK som gick ut en som var klippt precis intill dosan och den andra låg 5m bort klippt och tejpad på undertaket. Nödljusskylt stod det på kablen. Bra att någon iaf märkt upp vad den var till.

En Teleplint gömd ovanför ett undertak med mängder med klipptakablar.
Började följa upp 20 pararen som gick diit och mycket riktigt var den klippt en affär och två väggar bort. klippte bort den och arbetade mig utåt och med plintens hjälp så var de bara att klippa restnde kalar med. Hittade alla ändar utom 2 som jag lämnade tlls vidare vid en vägg då jag har mer kablar som ska sökas vidare vad de går efter.


Lite roligt att först så kommer man dit och skruvar upp lite rör och drar lite kabel. sen så går man tillbaka med det dubbla. Känns bara som man flyttar material :P

Skulle vara jäkligt kul om man hade vägt allting man slängt och fått reda på hur mycket material som man faktiskt monterat upp.

42

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

29 mar 2012 14:40 #28 av David olsson


Detta såg jag idag...

Är inte första gången man springer på det, och tyvärr inte sista heller skulle jag tro :(
Att folk inte kan lära sig att hålla sig borta från saker man bevisligen inte vet hur man skall göra.

Sjöhaga EL AB
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

29 mar 2012 15:07 - 29 mar 2012 15:09 #29 av Patrik Hedlund

Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det.

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 apr 2012 13:34 - 05 apr 2012 13:36 #30 av Simon Slotte
Va ute och kollade lite på Älgö utanför Saltsjöbaden i Stockholm. Dom håller på att bygga om vägen där ute och passar på att förnya elen lite också. Jag va tvungen att knäppa några kort.

Fil bilaga:

Fil bilaga:

Fil bilaga:

Fil bilaga:

Fil bilaga:

Fil bilaga:

Fil bilaga:

Fil bilaga:

Fil bilaga:

Fil bilaga:

Fil bilaga:

Elingenjör, Drift & underhåll på kommunalt fastighetsbolag.
Allmän behörighet lågspänning
Service-Elektriker 6 år.
Civilplikt, Ställverksreparatör, Svenska Kraftnät.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 apr 2012 18:34 #31 av Tobias Karlsson
Simon: hehe provisoriskt om man säger så =)

Trevligt att du har fotat en del på telefonlinjerna också =)

/Linjemästare Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 apr 2012 19:59 #32 av Johannes Hammarstedt
Jag bjuder också på ett par bilder, jättegamla men ändå.












Detta gillade du va Tobias? ;)

Behörighet AB
Följande användare sa tack: Tobias Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 apr 2012 20:19 #33 av Tobias Karlsson
Och hur tror du nu jag ska kunna somna efter sådana erotiskt upphetsande bilder va? =)

/Linjemästare Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 apr 2012 20:33 #34 av Johannes Hammarstedt

Tobias Karlsson skrev: Och hur tror du nu jag ska kunna somna efter sådana erotiskt upphetsande bilder va? =)

:lol: :lol: :lol:

Behörighet AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 1.166 sekunder

Senaste foruminlägg