Starta eget

31 aug 2020 23:52 #21 av David
Svar från David i ämnet Starta eget
Tack för bra svar! Mycket matnyttig info!
Du nämnde att du plockade bort handpenningen (första leasing hyran som bilhandlaren förklarade till mig och som va enligt lag), lyckades du ”få bort” den?
Har du ett order/faktureringsprogram, isåfall vilket och använder du fortnox eller gör redovisningskonsulten allt?
Tack på förhand!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 sep 2020 08:59 #22 av Billan
Svar från Billan i ämnet Starta eget

David skrev: Tack för bra svar! Mycket matnyttig info!
Du nämnde att du plockade bort handpenningen (första leasing hyran som bilhandlaren förklarade till mig och som va enligt lag), lyckades du ”få bort” den?
Har du ett order/faktureringsprogram, isåfall vilket och använder du fortnox eller gör redovisningskonsulten allt?
Tack på förhand!



Jag köpte ingen ny bil direkt. Men hittade en som passade min krav med relativt lågt miltal för sin ålder och pris. Iochmed att jag ”bara” hade 50.000 i aktiekapital så hade jag ingen lust att lägga 20-25000:- på en handpenning. De körde en UC på mig och kollade om jag kunde leasa bilen utan handpenning fast med lite högre månadsavgift och fick ett OK på det.


Fakturerar via Fortnox. Min redovisningsbyrå använder sig oxå utav Fortnox och har alla behörigheter vilket betyder att jag behöver inte betala för alla funktioner i programmet.

Jag sköter fakturering och alla betalningar, resten gör byrån.
Följande användare sa tack: David

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 sep 2020 19:12 #23 av David
Svar från David i ämnet Starta eget
Okey okey smart!
Ska kolla med min revisor som torde ha samma fortnox behörighet, låter skönare o låta de göra sitt som de kan bättre än mig.

Har du något ordersystem som typ hantverksdata/Minuba/soft one go eller dyl? :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 sep 2020 19:42 #24 av Billan
Svar från Billan i ämnet Starta eget

David skrev: Okey okey smart!
Ska kolla med min revisor som torde ha samma fortnox behörighet, låter skönare o låta de göra sitt som de kan bättre än mig.

Har du något ordersystem som typ hantverksdata/Minuba/soft one go eller dyl? :)


Körde med Struqtur en vända. Sjukt knepigt om du frågar mig. Jobbar man med det dagligen under längre tider och har flera anställda så är det förmodligen jättebra men jag fastande aldrig för det.

Har precis anställt en montör som oxå verkar föredra lite ”old school” variant på att avrapportera jobben så vi kör med papper och penna och så får jag en bunt färdiga ordrar av honom varje torsdag.

Är dock på jakt efter att hitta ett vettigt ordersystem men det får bli till årskiftet kanske :)
Följande användare sa tack: David

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 okt 2020 11:38 #25 av Niklas
Svar från Niklas i ämnet Starta eget
Kontakta arbetsförmedligen och kolla upp starta egetbidrag , kan vara en bra hjälp i början. Hemsida kan vara bra att bygga upp några månader innan du börjar för det tar ett tag innan den syns och så kan du putsa på den ett tag kolla digitalafirman för metoder. SEB har gratis företagspaket 1 år och det finns även försäkringsbolag som har gratis prova på period vid uppstart.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.050 sekunder

Senaste foruminlägg