Olle Andersson skrev: Det som skulle hända om du tog ut en grupp från brytare 4 i skåp 1 som du säger är att siffran för det första skulle falla bort, då den inte träder fram innan det är dags för en mätning.
Svarar mig själv, svaret finns ju redan i tråden. Siffran trädde ju inte fram förrän efter mätning
Angående gruppen som jag då tar ut från AE
Vi säger att denna går till en fördelningscentral med huvudbrytare och säkringar för utgående grupper 1-7. För att krångla till det så ansluter vi på grupp 1 ett mätarblock med 3 st platser, på grupp 2 en ensam mätartavla.
Fördelningen blir AE. Utgående ledning till mätarblock AEa, mätarna får heta AEA1, AEA2, AEA3? Ledning till den ensamma mätaren AEb, och mätaren får heta AEB1? Och efterföljande central märks lika mätaren. Enligt din tolkning skulle då ledning från mätare till central döpas AEa1 etc.
Jag tar en till fundering då jag ändå är igång. Känns som att myntet har trillat ner snart :tummeupp:
Vad avgör i Williams stigarschema att centralerna längst ut slutar på B och C (AB4AB och AB4AC) istället för 1 och 2 (AB4A1 och AB4A2)? Är det bara en smaksak?
Edit. :smack: Centralerna döps ju lika som matande ledning men med stor bokstav.
Om det enbart finns en servis in så har den inget namn. Den kan ju knappast heller förväxlas med någon annan servis. Samma gäller serviscentralen. Då blir första märkningen i anläggningen den första huvudledningen. Denna huvudledning heter 'a' och det block eller den central den matar heter 'A' om den är omätt och 'A1' om den är mätt eller utgör del av mätsystem.
Michell Andersson skrev: Om det enbart finns en servis in så har den inget namn. Den kan ju knappast heller förväxlas med någon annan servis. Samma gäller serviscentralen. Då blir första märkningen i anläggningen den första huvudledningen. Denna huvudledning heter 'a' och det block eller den central den matar heter 'A' om den är omätt och 'A1' om den är mätt eller utgör del av mätsystem.
Vi väcker den här till liv igen eftersom jag missade detta inlägg när det begav sig
Så mitt tidigare exempel mer ett lsp-ställverk/serviscentral där Olle ansåg att ställverket skulle heta A och utgående huvudledningar Ab, Ac, Ae etc behöver inte vara det enda rätta. Du menar att ställverket/serviscentralen inte behöver ha något namn och utgående huvudledningar lika gärna kan heta a b c etc?