Full central. Var att lägga in kabel?

07 maj 2013 19:02 #21 av Patrik Hedlund
Jag avskyr lägenheter... :stubben: :silly: Enfaslägenheter är djävulens gåva till mänskligheten.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

07 maj 2013 20:40 #22 av Henrik Eriksson

Martin skrev: Anledningen är att dåvarande centralen har legat mångdubbelt. Beställaren skulle se det nya som "fel utfört" då en av anledningen till byta var att säkra upp fd hemma pul.

Detta extra uttag har fallit vid sidan om och även jag trodde att Hager hade mindre trafo eller kombinerad trafo/ringklocka. De tar upp lite för stor plats även om den dåvarande ringklockan var större än dåvarande elcentralen.

Jag hade nog själv valt att lägga den över hall säkringen men anledningen är snarare att Det kan vara "dumt" ha handdukstork mm på samma uttag som högst troligen kommer stå på dygnet om och sen drar någon igång dammsugaren. Nu pratar jag lite extremfall. Men man måste sektionera efter hur användandet kan komma att se ut.

Kan du inte sätta en kapsling för ringklockans trafo, då ser det ju lite mer tilltänkt ut och du får plats med det du behöver.

08 maj 2013 08:15 #23 av Jörgen
Hur gör ni som lägger dubbelt på säkringen med nolla och jord?

Jag tycker att nollorna och jorden ska vara uppmärkta på nått sätt så att det syns tydligt att dom ligger på samma säkring fast dom ligger på olika anslutningar.

Hur gör ni om det inte finns nolla eller jord över?
Lägger ni dubbelt(eller mer) eller bygger ni på med mer anslutningar?

08 maj 2013 19:39 #24 av Lars Blomkvist

Ronnie Lidström skrev: När du är helt klar med centralen ska det ju finnas 20%.. minst utrymme kvar för framtida expansioner :stubben:

Men om man gör en utökning och fyller upp centralen helt, ska man då sätta dit en tom kapsling bredvid?
OBS. Ett glas rött och man vill retas direkt :lol:

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

Sidan laddades på: 0.053 sekunder

Senaste foruminlägg