Är det värt att starta eget?

20 sep 2011 18:49 #1 av Johan Andersson
Efter att ha smygläst här ett bra tag känner jag att det är dags att registrera sig;)

Jag jobbar som serviceelektriker och har gjort det i ca 10år och har varat sugen på att starta eget nu ett tag. Har läst att ni är flera egna företagare här, är det värt de? Jag menar det är väl mer slitsamt, man får jobba mer osv..

Tycker ni att det är roligt?

Fördelar? Nackdelar?

Vad ska man tänka på förutom att behörigheten håller på att ändras?
Följande användare sa tack: Markus sikström

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 sep 2011 20:14 #2 av David olsson
Välkommen som ny reggad på forumet då :)

Visst är det slitsamt, men det är ju vad man gör det till, vill man så kan man jobba 20h om dyngnet. Själv försöker jag hålla mig till 7-16 så gott det går. Sen kommer det ju till lite kontorsarbete på kvällar och helger men lägger inte mycket mer än 3-4h i veckan på det. Är det värt det?, absolut!!

En stor fördel är ju friheten med att vara egen.

Nackdel är bl.a. Att man kan ju alldrig koppla bort jobbet efter 4 som man kan göra som anställd.

Sjöhaga EL AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 sep 2011 20:51 #3 av Ronnie Lidström
Är nog inte alla som är lämpade till att vara egenföretagare.. Man ska vara "lite speciell". Samt ha snäll/förstående flickvän :side:

Jag gillar livet som företagare. Men man får ju jobba mer än annars, tänka på jobb på kvällarna, drömma om jobb osv :stubben:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 sep 2011 20:58 #4 av Patrik Hedlund
Och när det inte handlar om att tänka på sitt jobb, då handlar det om att diskutera skiten istället! Inte sant, Ronnie? ;)

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 sep 2011 17:21 #5 av Marcus Lundström