Vilket fodral till Iphone?

24 maj 2012 16:35 - 24 maj 2012 16:40 #1 av Rikard Svensson
Jaha nu blev man tvungen till att plocka ut några iphones pga vårt säkerhetssytem endast stödjer dem fullt ut.

Då är frågan vad skyddar den bäst som samtidigt är smidigt?
Silikonfodral är kanon men kanske inte tillräckligt skyddande?
Läderväska som man knäpper upp? troligtvis tillräckligt säker men kanske lite osmidig på fältet.

Någon testat liknande detta?
Metallfodral

Hur har ni andra det?

Behörig Ingenjör - Inbrottslarm

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 maj 2012 19:55 #2 av Rikard Ågren
Jag har kört med Otterbox Defender case tills alldeles nyligen då bältesclipset gav upp. Även skyddet i hårdplast hade börjat sjunga på sista versen. Höll i ca 6 månader och så använder jag telefonen mycket och har den alltid i bältet när jag jobbar. Clipset hade säkert hållit längre om jag tagit av det när man ska klättra/kräla/krypa i trånga utrymmen. Tror det hakade i nånting som knäckte fästet. Annars var jag nöjd med det. Möjligen var silikonet aningen för mjukt men det är en vanesak

www.iphonebutiken.se/otterbox-defender-c...iphone-44s-1113.html


Nu du kollar jag på ett Griffin Survivor.

Tar också gärna emot tips. Ett rejält bältesclips är ett krav

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 maj 2012 20:03 #3 av Ronnie Lidström
Bästa skyddet till telefonen är väl en bra hands-free så man slipper ta fram telefonen så ofta.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 maj 2012 20:20 #4 av Magnus
Svar från Magnus i ämnet Vilket fodral till Iphone?
Körde iPhone med "bumperstick" ,sillicongrej man drar runt telefon, och copter displaysakydd men det var tryck utifrån när telefon låg i i fickan som knäckte glaset. Körde alltså med handsfree , ett litet i örat normalt sett, och ett par peltor radiokåpor med bluetooth vid arbete.
Nu har jag en Samsung xcover , och än så länge har den hållt med samma skydd och handsfreen.

Tror inte på iPhones ide med glas på telefonerna, det kan aldrig funka i längden ute på "fältet" , så mycket som en annan bökar runt i arbetet iaf.

-Min titel efter citat av Patrik Hedlund-

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 maj 2012 20:22 #5 av Andreas Sjöberg
Kan rekommendera Griffin survivor, lite pilligt när man ska ta nån bild men man vänjer sig.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 maj 2012 20:27 #6 av Rikard Ågren
Headset (Plantronics Voyager PRO HD) och ett skyddande bältesclips är en bra kombination tycker jag. Telefonen har då hållit ett år hittills :)

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 maj 2012 10:48 #7 av Johan Ullberg
Jag gillar den redan nämnda Otterbox Defender (borsett från hur stor telefonen blir, men det får man leva med). Än så länge ser min telefon ut som ny, och även Otterboxen ser helt ok ut trots en del oöm behandling.

/U

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

11 sep 2013 18:02 #8 av Andre alenius
Måste bara tipsa om skalet som heter lifeproof, har en kollega som t.om. har filmat en fisk under vattnet. Skalet är väldigt slimmat och touchen blir nästan lika bra som utan skalet. Nackdelen är kanske priset men mitt höll nästan två år och då har den varit med om en hel del.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

12 sep 2013 20:36 #9 av Eddie H
Svar från Eddie H i ämnet Vilket fodral till Iphone?
När jag körde iphone hade jag Otterbox Defender, mycket bra skal men som tidigare nämnts lite klumpigt.
Numera kör jag Otterbox Commuter, som är lite smidigare på min Samsung!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.055 sekunder

Senaste foruminlägg