Trådstegar

24 mar 2012 14:15 #1 av Jörgen
Trådstegar skapades av Jörgen
Installationer med trådstegar kan vara hur snygga och diskreta som helst om dom utförts med stegar klippta på rätt ställe(böjar, avvinklingar osv) samt med minsta möjliga användning av monteringsdetaljer.....eller hur förskräckliga som helst om stegar är felklippta, dragna kors och tvärs utan finess och fullsmetade med beslag och skarvar.

För att få nya idéer och inte bara köra på som vanligt skulle det var kul med lite tips och trix samt inspirationsbilder.

(Har tyvärr ingen bild på nån större/avancerad installation så den här får duga så länge)
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 mar 2012 17:32 #2 av Mats Persson
Svar från Mats Persson i ämnet Trådstegar
Usch för trådstegar.. Tacka vet jag MPs kabelstegar... :)
Men det var ju en fin installation.

Elinstallatör ABL
Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar...Inte säkert att allt stämmer till 100% ;)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 mar 2012 12:36 #3 av Patrik Hedlund
Svar från Patrik Hedlund i ämnet Trådstegar
Snyggt,men jag måste erkänna att jag inte alls är särskit duktig på att sätta tråd- och kabelstegarr. Det är inget som jag har behövt göra så många ggr.

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 mar 2012 17:17 - 25 mar 2012 17:18 #4 av patrik
Svar från patrik i ämnet Trådstegar
Jag har kört en hel del med trådstegar då vi har en del maskininstallationer på firman då det är önskvärt. Blivit både det ena i lösningsväg tyvärr inga bilder: . Brukar använda de platta fästena:http://storelshop.storel.se/b1-fz-skarvbeslag/%2525286109150%252B6124635%252529/1149154/ProductInformation.raction
Fästa i balkar smidigt som bara den, brukar borra o gänga trådstegarna bygger inte så mkt på höjden heller vilket är ett plus. Vi har även använt dessa fästen till att fästa på säkerhetsnät.


En annan lösning var att vi sa fast storelshop.storel.se/mp-735sv%C3%A4ggf%C...tInformation.raction
på ankarjärn för att få upp trådrännorna ovanför mark en hel del.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.090 sekunder

Senaste foruminlägg