fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

ABB Busch-ControlTouch
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: ABB Busch-ControlTouch

ABB Busch-ControlTouch 28 nov 2018 21:05 #1

• Patrik Hedlund
  • ( Moderator )
  • Moderator
  • Serviceelektriker
Någon som har skapat ett larm som ska skicka en pushnotis till anslutna mobiler? Jag har försökt, men jag får inte till det, så behöver hjälp!

//Patrik
https://www.pixeltopic.com/image/qejprgvbtnkfml/

Serviceelektriker som sysslar med service och olika slags renoveringar och nybyggnationer hos främst privatpersoner. Både direkt mot kund och genom mindre byggfirmor.

Re: ABB Busch-ControlTouch 28 nov 2018 22:13 #2

Jag har, flera gånger.

Här är ett exempel på fuktlarm, när det kommer en etta i gruppadressen så skickas Larmet till Telefon och Mail.
Ska säga att jag enbart har skickat till IPhones....

Funkar det att skicka larm till Mail?

0AE37E12-09C6-406D-95D1-52580C4F8DA8.png
ServiceElektrikern som Monterar, Konstruerar, Programmerar och Funderar dagarna i ända...
Senast redigerad: 29 nov 2018 19:41 av Patrik Hedlund.
Följande användare (n) sa tack: Patrik Hedlund

Re: ABB Busch-ControlTouch 29 nov 2018 19:46 #3

• Patrik Hedlund
  • ( Moderator )
  • Moderator
  • Serviceelektriker
Najs! Jag har gjort likadant som dig, men den vägrar skicka iväg något! Om man loggar in i enheten lokalt via IP-adress så kan man simulera ett larm och då funkar det.

Men då ska det inte vara något annat man behöver göra?
Då får jag åka tillbaka till kunden och fortsätta felsöka!

//Patrik

Serviceelektriker som sysslar med service och olika slags renoveringar och nybyggnationer hos främst privatpersoner. Både direkt mot kund och genom mindre byggfirmor.

Re: ABB Busch-ControlTouch 29 nov 2018 19:51 #4

• Patrik Hedlund
  • ( Moderator )
  • Moderator
  • Serviceelektriker
För övrigt, har du upplevt problem med att logga in i enheten lokalt via datorns webbläsare? För min del är det helt hopplöst, medans det funkar felfritt via mobilen och surfplatta.

Insåg dock nu att det kanske har med webbläsaren i datorn att göra. Använder Chrome, kanske skulle testa Firefox eller Internet Explorer...

//Patrik

Re: ABB Busch-ControlTouch 29 nov 2018 23:05 #5

För mig har det då varit något annat. Utan funkade första gången. Även utan ”DNS Tjänst”
Men lägg upp larmet till både Mail och push till Telefonen. Så du kan se om något av funktionerna fungerar.
Samt kolla att du inte ställt in en begränsning på antal larm per ”tid”

Du behöver ju inte åka till kund, utan kommer åt larmhanteringen via Livingspace.
Sen välja ex. en lampa som kunden använder dagligen för att trigga larmet. Eller Göra det i din egen app om du kan nå anläggningen utifrån.

Joo det har jag varit med om, går otroligt segt ibland. Men funkar bäst i Internet Explorer.
ServiceElektrikern som Monterar, Konstruerar, Programmerar och Funderar dagarna i ända...
Följande användare (n) sa tack: Patrik Hedlund

Re: ABB Busch-ControlTouch 01 dec 2018 08:02 #6

• Patrik Hedlund
  • ( Moderator )
  • Moderator
  • Serviceelektriker
Ah, det kunde man ja! Smidigt!

Jag testade byta gruppaddress till en T/F för en lampa och var lite mer tålmodig (väntade en längre stund än när man står och håller en bygel på en binäringång) och då kom det ett larm! Dock endast Push-notis, men det räcker.

Tack för hjälpen!

Re: ABB Busch-ControlTouch 07 dec 2018 18:53 #7

• Patrik Hedlund
  • ( Moderator )
  • Moderator
  • Serviceelektriker
Jag har försökt få till att kunna programmera via ETS5 över Internet med Busch-ControlTouch, men jag får inte till det. Hur ska man bete sig? Jag har startat en prenumeration för att kunna fjärrstyra och aktiverat KNX-fjärrstyrning dels under basinställningar via lokal anslutning och via appen (ska vara aktiverat i 8 tim då, om jag förstått det hela rätt).

Ip-addressen som man ska skriva in i ETS5 när man konfigurerar ett nytt gränssnitt, skall det vara den publika Ip-addressen som man kan se om man går in lokalt i enheten?

Tacksam för hjälp! Jag är för mycket elektriker och för lite nätverkstekniker för att förstå detta!

//Patrik

Senast redigerad: 07 dec 2018 18:55 av Patrik Hedlund.
  • Sida:
  • 1
Tid för att skapa sida: 0.24 sekunder
Senaste foruminlägg

Mer ämnen »

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa