fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Styrning utav LLVP med KNX
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Styrning utav LLVP med KNX

Styrning utav LLVP med KNX 28 maj 2018 19:38 #1

• Patrik Hedlund
  • ( Moderator )
  • Moderator
  • Serviceelektriker
2016 gjorde jag och firman elen i ett fritidshus med KNX och där vi planerade att styra luft/luftvärmepumpen med en KNX-gateway/puck från Intensisbox. Dock visade det sig efter mycket om och men att den skulle kosta 10 000 kr i inköpspris. Så vi la det hela på is.

Nu såg jag att Zennio har kommit med puckar till flera olika fabrikat utav LLVP för en bråkdel utav vad pucken från Intensisbox skulle kostat och dessutom E-nummer upplagda hos Selga. Dock naturligtvis INTE till Panasonic som kunden valde på min inrådan efter att jag googlat fram att den skulle gå att styra med KNX. Oh the irony....

Har sett nu att flera försäljningssidor utav värmepumpar anger att Panasonics pumpar går att styra med KNX med en Intensisbox, dock finns det aldrig mer information än det.

Är det någon som använt Intensisbox? Skulle vara intressant om den fortfarande kostar ~10 000 kr.

www.walltin.se/wp-content/uploads/2018/0...sbrev-nr-38-2018.pdf

//Patrik
https://www.pixeltopic.com/image/qejprgvbtnkfml/

Serviceelektriker som sysslar med service och olika slags renoveringar och nybyggnationer hos främst privatpersoner. Både direkt mot kund och genom mindre byggfirmor.
Senast redigerad: 28 maj 2018 19:39 av Patrik Hedlund.

Re: Styrning utav LLVP med KNX 28 maj 2018 22:09 #2

priset har sjunkit på dessa produkter var mycket dyrare för några år sen kollade precis vad jag betalar till Mitsubishi för en intensisbox ca 2500:- netto

har dålig kopp på Panasonic dock men ring kinnan och kolla

/Johan
ABL behörig.. bygger värmepumpsanlägggningar. styr regler m.m

VD
ETK-service AB
Följande användare (n) sa tack: Patrik Hedlund

Re: Styrning utav LLVP med KNX 29 maj 2018 05:29 #3

• Patrik Hedlund
  • ( Moderator )
  • Moderator
  • Serviceelektriker
Aha! Ja, det är ju ett mycket mer överkomligt pris!

Då ska jag göra det! Kan dom tänkas ha Intensisbox?

Stort tack!

//Patrik
https://www.pixeltopic.com/image/qejprgvbtnkfml/

Serviceelektriker som sysslar med service och olika slags renoveringar och nybyggnationer hos främst privatpersoner. Både direkt mot kund och genom mindre byggfirmor.
  • Sida:
  • 1
Tid för att skapa sida: 0.24 sekunder
Senaste foruminlägg

Mer ämnen »

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa