fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

SAMLING: Felmeddelanden vid programmering utav KNX
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: SAMLING: Felmeddelanden vid programmering utav KNX

SAMLING: Felmeddelanden vid programmering utav KNX 21 apr 2018 19:06 #1

• Patrik Hedlund
  • ( Moderator )
  • Moderator
  • Serviceelektriker
När man försöker ladda in individuell address och/eller applikation i ETS så dyker det ofta upp felmeddelanden.
Tänkte att man i denna tråden kan skriva in felmeddelanden och vad lösningen var när man stöter på dom så kan det hjälpa någon annan vid ett senare tillfälle.
https://www.pixeltopic.com/image/qejprgvbtnkfml/

Serviceelektriker som sysslar med service och olika slags renoveringar och nybyggnationer hos främst privatpersoner. Både direkt mot kund och genom mindre byggfirmor.

Re: SAMLING: Felmeddelanden vid programmering utav KNX 21 apr 2018 19:11 #2

• Patrik Hedlund
  • ( Moderator )
  • Moderator
  • Serviceelektriker
"Apparatens address programmerades framgångsrikt, men den slutgiltiga kontrollen misslyckades. Kontrollera topologin! Programmeringsknappen (LED) kan behövas stängas av manuellt!"

Lösning: När jag testade koppla in ett annat USB-gränssnitt så funkade det utmärkt! Bägge USB-gränssnitten var Schneider Electric och hade individuella addressen 15.15.250.
https://www.pixeltopic.com/image/qejprgvbtnkfml/

Serviceelektriker som sysslar med service och olika slags renoveringar och nybyggnationer hos främst privatpersoner. Både direkt mot kund och genom mindre byggfirmor.

Re: SAMLING: Felmeddelanden vid programmering utav KNX 21 apr 2018 21:22 #3

Jag har använt Siemens OCI702 och programmerat hundratals apparater på en mängd olika linjer och områden och kan inte minnas att jag någonsin haft problem. Ibland kan en apparat trilskas, och det löser man oftast med att göra en full download av applikationen.

Ett mycket bra gränssnitt. Det har dessutom inbyggd strömförsörjning på 80mA som man kan aktivera och därmed enkelt programmera apparater på kontoret utan att fippla med en extern strömförsörjning.

www.downloads.siemens.com/download-cente...&id1=A6V10455849
El & styrkonstruktör

Re: SAMLING: Felmeddelanden vid programmering utav KNX 22 apr 2018 21:20 #4

• NIklas
  • ( Användare )
  • Färsking
Rikard Ågren skrev:
Jag har använt Siemens OCI702 och programmerat hundratals apparater på en mängd olika linjer och områden och kan inte minnas att jag någonsin haft problem. Ibland kan en apparat trilskas, och det löser man oftast med att göra en full download av applikationen.

Ett mycket bra gränssnitt. Det har dessutom inbyggd strömförsörjning på 80mA som man kan aktivera och därmed enkelt programmera apparater på kontoret utan att fippla med en extern strömförsörjning.

www.downloads.siemens.com/download-cente...&id1=A6V10455849

Har sett det gränssnittet innan, och det verkar riktigt smidigt. Var har ni köpt/beställt det ifrån?

Re: SAMLING: Felmeddelanden vid programmering utav KNX 22 apr 2018 21:27 #5

Går att köpa direkt av Siemens eller via grossist

Hade tidigare ett gränssnitt från Weinzierl och det strulade ofta vid programmering
El & styrkonstruktör

Re: SAMLING: Felmeddelanden vid programmering utav KNX 23 apr 2018 19:26 #6

Har testat gränssnittet och kan verkligen rekommendera det!
  • Sida:
  • 1
Tid för att skapa sida: 0.27 sekunder
Senaste foruminlägg

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa