ABB KNX

27 jun 2011 09:49 - 27 jun 2011 09:52 #1 av Roger Georgson
ABB KNX skapades av Roger Georgson
ABB satsar för fullt på KNX. Det har under åren varit rätt rörigt på ABB med KNX. Jag arbetade på Ensto Busch-Jaeger OY.
ABB köpte upp detta företag. Detta för att komma in på iinstallationsmarknaden. Det var med lite tvekan jag följde med till ABB. Detta pga att jag visste hur rörigt det varit och om man verkligen skulle satsa denna gång. Efter att varit här i 2 år så är det fullt fokus på KNX.

ABB har riktigt bra produkter. Man har dock haft det väldigt svårt att få ut dem på marknaden. Anledningarna är många och jag kommer inte gå in på detta. Men nu är det order från Zürich. Det skall bara igenom.

Ni som arbetar en del med KNX idag och Ni andra också. Nedan har ni en bra länk till den engelska hemsidan. Där finns allt ni behöver. Har Ni frågor får Ni givetvis kontakta oss på ABB. Själv sitter jag på tekniksupport KNX.

www.knx-gebaeudesysteme.de/sto_g/English/_HTML/start.htm

Engelsk katalog. Den svenska är på gång. Likaså databaser på svenska

www.knx-gebaeudesysteme.de/sto_g/English...L/rubric_view_10.htm


:klapp:

Fil bilaga:
Roger Georgson
ABB AB Applikationsingenjör KNX
Cewe-ControlPhone: +46 155 295004
Arnöleden 2Mobile: +46 70 2449350
611 29 NyköpingEmail: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 jun 2011 14:34 #2 av Patrik Hedlund
Svar från Patrik Hedlund i ämnet ABB KNX
Välkommen till forumet Roger! Väldigt bra att du kommer med information! Jag visste inte ens att ABB sysslar med KNX. :whistle:

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 jun 2011 20:01 #3 av Dan Lundqvist
Svar från Dan Lundqvist i ämnet ABB KNX
Roger, skall ge mig på väderstationen och markisaktorn imorgon, får se hur det kommer gå:smack: Annars vet du ju att jag hör av mig.
Frågan med KNX är ju inte om det går att lösa, utan hur man gör det:)

ServiceElektrikern som Monterar, Konstruerar, Programmerar och Funderar dagarna i ända...

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 jun 2011 08:57 #4 av Roger Georgson
Svar från Roger Georgson i ämnet ABB KNX
ABB är en av de större leverantörerna inom KNX. ABB var ett av 5 företag som var med vid starten av EIB 1986. Projektets namn var då Instabus. I Sverige har det under ett antal år varit rätt så rörigt. Man har tittat mest på sina kalkyler. Nu är det order från Zürich att detta skall genomföras. Själv certifierade jag mig 1994. För ca 2år sedan tog jag Tutor certifikatet.

:)

Fil bilaga:
Roger Georgson
ABB AB Applikationsingenjör KNX
Cewe-ControlPhone: +46 155 295004
Arnöleden 2Mobile: +46 70 2449350
611 29 NyköpingEmail: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.043 sekunder

Senaste foruminlägg