fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Bli elektriker
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Bli elektriker

Bli elektriker 16 nov 2011 14:08 #1

• Leibovitz
  • ( Användare )
  • Färsking
Hej folkens!

Går i tankarna om att jag skulle vilja bli elektriker och hittade det här forumet. Kom på det här ganska sent in i livet då jag både är färdig med gymnasium (samhälle) och börjat på en uni-utbildning som inte alls känns rätt.

Eftersom jag redan är färdig med gymnasiet vet jag inte riktigt hur jag ska gå till väga med det här. Läste nånstanns att Lernia har utbildningar till elektriker, nån som har nån erfarenhet om det??

Hade varit kanon om nån skulle vilja skriva lite hur en dag ser ut på jobbet ungefär och vad ni jobbar med just nu, om ni trivs, vad ni tjänar osv..

Har alltid varit intresserad av teknik, prylar, el m.m och är inte rädd för att jobba hårt så hoppas det här kan vara nåt för mig..

Re: Bli elektriker 16 nov 2011 16:29 #2

Kontakta vuxenutbildningen i din kommun så kan dom hjälpa dig, har själv gjort det på äldre dar.

mvh Daniel

Re: Bli elektriker 16 nov 2011 16:57 #3

Jag läste på lernia vid 26 års ålder. Jag tyckte det var kanon, mycket själv studier och alltid nån som man kunde fråga om hjälp.

Re: Bli elektriker 17 nov 2011 00:21 #4

• Leibovitz
  • ( Användare )
  • Färsking
Kul att höra!

Verkar fungera bra. Hur är det med lärlings-plattser då?? Som man läser på internet verkar det svårt att få tag på.

Har tankar på att läsa i norge annars av olika anledningar.

Hade varit kul om någon kunde berätta lite om hur en dag kan se ut på arbetet, vad ni sysslar med nu och hur ni trivs?! Är ju lite outsider så bara roligt att höra om någon vill berätta.

Mvh.

Re: Bli elektriker 12 dec 2011 12:04 #5

• Leibovitz
  • ( Användare )
  • Färsking
Tänkte bara komma med en liten kort update.

Lutar nu åt att jag kommer läsa till elektriker i Norge. Verkar som att det är två block jag måste läsa in (VG1 och VG2) som i sig innehåller en massa olika saker mot el. Sedan blir det lärling-tid.

Kan ju hålla er uppdaterade om hur det går om någon är intresserad.
Följande användare (n) sa tack: Richard
  • Sida:
  • 1
Tid för att skapa sida: 0.28 sekunder
Senaste foruminlägg

Mer ämnen »

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa