Har ni blivit osams med en kund någon gång och stuckit?

26 okt 2011 19:57 - 26 okt 2011 20:01 #1 av Patrik Hedlund
Detta kan kanske vara ett lite känsligt ämne, men som rubriken säger, har ni blivit osams med en kund någon gång om något och i såfall vad?
Har det resluterat i att ni stuckit utan att färdigställa?

Man hör ju ibland om hantverkare som hamnar i bråk med kunderna så att det slutar i skällsord och ofärdiga arbeten.

Personligen så har ju inte jag jobbat som serviceelektriker så länge för att upplevt alla typer av kunder, men jag tvivlar på att jag skulle komma i bråk med någon kund så att jag blir så arg att jag åker därifrån. Brukar försöka vara rätt så ödmjuk.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

26 okt 2011 20:02 #2 av Ronnie Lidström
Intressant tråd..

Kan bara tipsa om funktionen Skriv anonymt inlägg för den som vill berätta en historia som egentligen är för "snaskig" för att berättas på ett öppet forum :side:

Har själv aldrig hamnat i bråk eller ens speciellt häftig argumentation med någon kund. Är nog för "mesig" för det.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 okt 2011 16:29 #3 av Rikard Svensson
Jobbar inte mot privatkunder så det lär aldrig ske...kunden har ju alltid rätt :tummeupp:

Behörig Ingenjör - Inbrottslarm

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 okt 2011 23:09 #4 av Tobias Karlsson
Jobbar ju enbart mot elverk model större, men deras kunder har man väl haft lite debatter med...

/Linjemästare Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 okt 2011 06:14 #5 av Ronny
Inte personligen, har dock sett en kund och en byggare råka i handgemäng på gräsmattan utanför bygget i samband med en besiktning ..:dry: :S B)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.053 sekunder