fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Bikten
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Bikten

Bikten 27 dec 2015 00:08 #1

• Michell Andersson
  • ( Användare )
  • Forum-kung!
  • Kanske lite aktiv ibland...
Som en ren övning i ödmjukhet, samt att låta förnuftet vinna över egot, så kan jag väl lika gärna skriva att 1W inte är lika med 1Ws. Sen om jag ändrat min uppfattning av att läsa mig trött på min En-Be sedan tråden startades eller om jag haft denna uppfattning hela tiden och att det faktiskt var ett rent feltänk eller ett misstag för övrigt vet jag i ärlighetens namn inte längre.

It is what it is, yo!

Lustigt är att det tekniska perspektivet egentligen grundar sig i en ren filosofi om självförverkligande. Vi alla vill nog bara få förklarat så vi förstår. Ibland förklarar vi för oss själva på ett sätt vi förstår, men inte andra. Ibland förklarar vi på ett sätt vi inte själv förstår. Väl där ska man nog fråga sig om det är förnuftet eller egot som för talan och i uppenbarelsen av endera så ska man nog aktivt välja det man föredrar att utvecklas av. Att inte välja får samma konsekvens som att aktivt inte välja förnuftet och i detsamma vinner egot. Det är att ge efter. Jag själv vill hängivet ägna min tid åt tre saker...
1. (Den första punkten är personlig och hör inte hemma här).
2. Att inte låta mitt ego bedra mitt förnuft.
3. Att inte medvetet begå misstag eller handla fel.
Mot bakgrund av dessa tre punkter ställer jag kontinuerligt frågan gällande mina egna ord och handlingar om vad som är syftet med desamma. Syftet, det ärliga syftet, lär sedan vara det som avgör domen för mig och en förutsättning här är att man kan vara ärlig mot sig själv. Den som dock är helt ärlig mot sig själv har ständigt anledning att ifrågasätta detta medan den som inte ifrågasätter sin egen ärlighet gentemot sig själv troligtvis lever i avsaknad av denna.

Vi är verkligen inte bättre än vi försöker eller önskar vara.
Följande användare (n) sa tack: Bo Siltberg, Ivar Ryding

Re: Bikten 27 dec 2015 00:24 #2

• Stefan Ericson
  • ( Bannlyst )
  • Bannlyst
  • CNC Tekniker
Michell, jag har inte sett något fel i vad du skrivit.
P=Effekt, enheten W
En viss effekt gånger tid blir energi. Tx 1kWh =1Wx1000x60minx60sec
1kWh = 3600 000 J
1 kWh = 859 845 cal
Senast redigerad: 27 dec 2015 00:54 av Stefan Ericson.

Re: Bikten 27 dec 2015 20:46 #3

• Stefan Ericson
  • ( Bannlyst )
  • Bannlyst
  • CNC Tekniker
Michell, jag var inne och kollade.
Ändra till
1J=1Wx1S
Så blir medelanden efteråt konstiga.

Re: Bikten 27 dec 2015 22:33 #4

• Michell Andersson
  • ( Användare )
  • Forum-kung!
  • Kanske lite aktiv ibland...
Min rent satiriska sida (vilken kanske utgör ca 99% av mig som person) skulle faktiskt tycka att det vore oerhört roande att gå in och göre en sådan editering. Jag tycker bara att det är synd att jag inte kom på det själv.

Stefan, du förbryllar mig. Ibland ter du dig klar som vatten.

Re: Bikten 29 dec 2015 21:21 #5

• Stefan Ericson
  • ( Bannlyst )
  • Bannlyst
  • CNC Tekniker
Michell, din tråd lucktar depprition. Fiskskarna utveklade depprition. Om en stor fisk finns över små fiskar. Så blir de små fiskarna depprimerad och går ner och lägger sig stilla på botten. Det är det här du blev utsatt för.
Jag är hårdare och klappar på mobbar gänget tills dom ger sig och försvarar dom andra.
  • Sida:
  • 1
Tid för att skapa sida: 0.43 sekunder

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa