Vad har du för musiksmak?

11 jul 2011 21:03 #21 av Patrik Hedlund

Tobias Karlsson skrev: Svensk trallpunk ligger mycket varmt om hjärtat, men diverse hårdrock från 60-80talet går också ner samt en hel del rockabilly.
Själv så har jag börjat att spy över P3´s underbara musiksmak och deras jobbiga skaunska radiopratare...men det är ju något helt annat =)

Nja, det där var nog inte mycket för mig i alla fall.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

11 jul 2011 21:14 - 11 jul 2011 21:17 #22 av Patrik Hedlund
Och sedan all lugn "hård"rock som nämns här och annars. Hehe De flesta människor ser ju hårdrock som hård, brutal musik, medans jag och mina polare ser det som lugn musik. Ockelbo marknad gick som vanligt av stapeln för 29:e året förr förra helgen och där var det ett rockcoverband på plats på kvällen för att spela lite musik.
Mellan låtarna så frågade sångaren om publiken ville höra en "hård" eller "lugn" låt. De valde "hård" och bandet började köra en vanlig rocklåt. Då log jag av vetskapen om deras ickevetande om vad som egentligen är hårt. Jämfört med en mjuk kudde så var deras låt hård.

Detta däremot, då börjar vi snacka lite! Grymt härliga låtar!
Tre olika typer av Deathcore och den fjärde är Grindcore.





//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

12 jul 2011 04:23 #23 av Tobias Karlsson
Förstår vad du menar, men hårdrock är faktiskt rätt så lung musik. Hela 70-80tals vågen var hårdrock och inte skulle man kalla Ac/Dc för specielt hårda idag =)

/Linjemästare Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

12 jul 2011 18:23 #24 av Patrik Hedlund

Tobias Karlsson skrev: Förstår vad du menar, men hårdrock är faktiskt rätt så lung musik. Hela 70-80tals vågen var hårdrock och inte skulle man kalla Ac/Dc för specielt hårda idag =)

Ja precis, enligt vad som finns nu 2011 så är det lugn musik. Men grejen är den att det är störigt när folk ser det som väldigt hård musik och spelar lite på det. T.ex. Rockklassiker som försöker framstå som en riktigt "hård" radiokanal med de riktigt tyngsta låtarna och så pratar de med en mörk, basröst för att verka hård. För mig blir det sanslöst löjligt och lite irriterande när de inte kan öppna ögonen och se att musiken som var hård på 70-talet, nu 2011 inte alls är det längre. Det är störigt, helt enkelt. :P


//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

12 jul 2011 18:24 #25 av Tobias Karlsson
Allt är ju relativt, om 20år kommer de kalla den musiken du lyssnar på nu för dansband =)

/Linjemästare Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 jul 2011 17:13 #26 av Patrik Hedlund

Tobias Karlsson skrev: Allt är ju relativt, om 20år kommer de kalla den musiken du lyssnar på nu för dansband =)

Jo, allt är relativt.

Hehe Nja, det tror jag nog inte. Deathcore är nog det hårdaste man kan komma, inom Grindcore går det att få det mer kaotiskt, men det finns redan nu så blir nog ingen skillnad efter 20 år. Det jag snarare kan tänka mig är att musiken kanske kommer vara mer "allmänt accepterad", d.v.s. musik som attraherar en större publik.
Precis som jag kan tänka mig att det var med hårdrocken. På 70-talet så gillade väl de flesta inte hårdrock, utan var en bunt ungdomar mest som lyssnade på det, eller far jag fel? :)

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 jul 2011 20:39 #27 av Tobias Karlsson
Nja, säg inte det, de sa på 70talet att nu kan det inte bli mer vulgärt och det bidde det visst =)

/Linjemästare Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 jul 2011 20:42 #28 av Patrik Hedlund

Tobias Karlsson skrev: Nja, säg inte det, de sa på 70talet att nu kan det inte bli mer vulgärt och det bidde det visst =)

Hehe Ja, vi får väl se.. ;)

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 jul 2011 20:43 #29 av Tobias Karlsson
Och nu till något helt annat =)


/Linjemästare Karlsson
Följande användare sa tack: Patrik Hedlund

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 jul 2011 21:15 #30 av Ronnie Lidström
:smack:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.052 sekunder

Senaste foruminlägg