Fluxio Chatten

11 dec 2015 18:24 #101 av Stefan Ericson
Svar från Stefan Ericson i ämnet Fluxio Chatten
Hej på er! :)
Vad gör ni?
Tränar för lucia eller ute och samlar ihop Tomtens renar?
Trevlig helg på er! :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

12 dec 2015 20:40 #102 av Stefan Ericson
Svar från Stefan Ericson i ämnet Fluxio Chatten
Nu lyssnar jag på er DVD med Bob Marley. Som reggae musiker så inser man att alla inom reggae följer Bob och Marley and The Wailers, sedan 70 talet.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

12 dec 2015 20:59 - 14 dec 2015 04:12 #103 av Stefan Ericson
Svar från Stefan Ericson i ämnet Fluxio Chatten
Dom använder Bang Swish Bubble onedroop, Rocker, Stepper lite sweet spott men mycket Knotch.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 dec 2015 14:18 #104 av Stefan Ericson
Svar från Stefan Ericson i ämnet Fluxio Chatten
Rickard, vad tror du är Sherlocks problem? Varför stödja någon som kör med falskt namn?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 dec 2015 15:42 #105 av Michell Martic
Svar från Michell Martic i ämnet Fluxio Chatten
Funderar över oss människor... Hur vi gör och varför.

Föreställ er att alla VI på forumet skulle sitta i en byggbod eller på ett kontor. Föreställ er sedan hur en ny person på arbetsplatsen frågar sina nya kollegor på fikan om de har några tips gällande att installera ett nytt värmesystem i huset. Föreställ er sedan att denna diskussion kring fikabordet tar samma vändning som en diskussion på detta forum kan ta. Vid dagens ände så ställer man en fråga till den nya kollegan... : "Så vad tycker du om det nya jobbet?" Vad tror ni den nya kollegan kommer svara?

I detta scenario kan man fundera över sin egen roll... Är man en av kollegorna? Är man chefen? Är man den nya kollegan? Vem är du? Efter att man identifierat sig själv så kan man fundera över sitt eget VALDA agerande. Är man stolt över det? Skäms man över det? Har man agerat i enlighet med det ansvar man har?

Jag själv har varit på en del arbetsplatser där man slätat över problemen... Om och om igen. Konsekvensen av att släta över problemen har blivit att de som sköter sig inte känner att de får upprättelse. De känner att de blivit orättvist behandlade och väljer att byta jobb efter ett tag. De som ställer till med problem känner att de vinner eftersom de inte lider större konsekvenser än de övriga trots sitt tvivelaktiga beteende.

För egen del så försöker jag mer eller mindre undvika forumet av och till. Det är ett av mina val. Jag väljer att inte skriva trots att jag har lust. Ibland skriver jag inläggen, men istället för att posta så tar jag bort det och går och läser en bok istället eftersom jag inte orkar med de diskussioner som ofta följer. Jag personligen har verkligen tröttnat på de eviga diskussionerna om jordfelsbrytare.

Om vi föreställer oss kontoret eller byggboden igen. Hur löser man problemet? Om jag skulle tänka mig in i min roll så skulle jag välja att sätta mig i en annan bod. Det löser i.o.f.s. inte problemet, men det gör att det inte behöver vara mitt problem längre. Jag väljer till och med att betala för att sitta i en annan bod. Egentligen skulle jag vilja sitta i min vanliga bod, men jag har börjat acceptera läget.

Jag skulle önska att man inte var så återhållsam med att stänga av medlemmar som missköter sig. Särskilt medlemmar som redan fått en andra chans. Annars får nämligen alla andra lida.
Följande användare sa tack: Rikard Ågren, puttrix, Christer Djerf, Ivar Ryding

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 dec 2015 17:07 #106 av Stefan Ericson
Svar från Stefan Ericson i ämnet Fluxio Chatten
Michell, varför inte skriva här? Det är gratis. På chatterna kostade varje medelade 2-3kr. :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 dec 2015 18:56 #107 av Stefan Ericson
Svar från Stefan Ericson i ämnet Fluxio Chatten
Michell, vad har jag gjort mot dig?
Följande användare sa tack: Bo Siltberg

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 dec 2015 19:48 #108 av Stefan Ericson
Svar från Stefan Ericson i ämnet Fluxio Chatten
Rickard Ågren, det går inte att nå dig med privat medelade. Läggut namn adress och telefon nr så är problemet snart löst.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 dec 2015 19:58 #109 av Tomas Karlsson
Svar från Tomas Karlsson i ämnet Fluxio Chatten
Skriv på du Stefan, det är inget som stör, är man inte kapabel att filtrera det du skriver är det resandes ensak och inget du ska behöva stå vid någon virtuell skampåle för. Det är ett enkelt forum som inte behöver vara så högtravande, dock kan du ju försöka hålla inne med eventuella invektiv även om det säkert frestar emellanåt.

För egen del sållar jag direkt ganska mycket av det du skriver men ibland är det i linje och tänkvärt precis som det säkert vore om fler skrev lite mer här och inte som vissa närmast symbiotiskt skuggar och triggas av dina inlägg. Kanske tillhör det någon form av mänsklig mognad oberoende ålder att inte så lätt låta sig provoceras eller till varje pris hävda sig eller i värsta fall endast generera tjafs.

Lätt märkligt att så många okvädna visor bubblar upp här då och då, och oftast samma figuranter i farsen. Och i den senare tråden kring golvvärme ser jag dig som onödigt utsatt, trots att du inte klart och på ett bra sätt lyckas förmedla ditt budskap ligger du i flera av inläggen väl till fysikaliskt men det gick värdshus förbi, dumt när person ska störa så att saken missas.

I övrigt håller jag med Michell i #105 om man tar med ett större persongalleri i det resonemanget och lämnar avstängningar därhän.
Följande användare sa tack: Stefan Ericson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 dec 2015 20:11 #110 av Stefan Ericson
Svar från Stefan Ericson i ämnet Fluxio Chatten
Jag har aldrig påstått att jag har rätt i allt
Bara att jag står för vad jag tror på och kan ta hand om dom som vill djävlas med mig. :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 dec 2015 20:28 #111 av Stefan Ericson
Svar från Stefan Ericson i ämnet Fluxio Chatten
Rickard Ågren, svara mig privat eller erkän att du är ett fegt Elis svin.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 dec 2015 21:07 #112 av Mikael Malmgren
Svar från Mikael Malmgren i ämnet Fluxio Chatten
Kan man inte tona ner adjektiven

Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder, ESA samt projektledning och entreprenadjuridik.


Mikael Malmgren Installatörsbehörighet: A

www.elektroinvent.se

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 dec 2015 21:11 #113 av Stefan Ericson
Svar från Stefan Ericson i ämnet Fluxio Chatten
Michell, det hade varit bättre om Rickard svarat mig privat. Han har något att vänta sig.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 dec 2015 05:56 #114 av Bo Siltberg
Svar från Bo Siltberg i ämnet Fluxio Chatten
Nej Stefan, ingen har något att vänta sig från dig. Försök nu att vårda ditt språk och lägg energin på tekniska inlägg, där visar du en mycket trevligare sida som vi gärna ser mer av.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 dec 2015 08:54 #115 av Rikard Ågren
Svar från Rikard Ågren i ämnet Fluxio Chatten

Stefan Ericson skrev: Rickard Ågren, svara mig privat eller erkän att du är ett fegt Elis svin.


Hur skulle du bemöta någon som använde de orden mot dig?

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 dec 2015 09:15 - 21 dec 2015 09:15 #116 av Mikael Malmgren
Svar från Mikael Malmgren i ämnet Fluxio Chatten
Brottsbalken 4 eller 5 kap. Vore synd om det skall behöva gå så långt!

Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder, ESA samt projektledning och entreprenadjuridik.


Mikael Malmgren Installatörsbehörighet: A

www.elektroinvent.se

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 dec 2015 09:38 #117 av Rikard Ågren
Svar från Rikard Ågren i ämnet Fluxio Chatten

Stefan Ericson skrev: Rickard Ågren, det går inte att nå dig med privat medelade. Läggut namn adress och telefon nr så är problemet snart löst.


Jag har inga meddelanden från dig i min inkorg?

Vilket problem pratar du om?

Och vad har min adress och mitt telefonnummer med det problemet att göra?

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 dec 2015 19:23 - 23 dec 2015 19:24 #118 av Stefan Ericson
Svar från Stefan Ericson i ämnet Fluxio Chatten
Snart är Nordpool tråden över 10,000 besökare. :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 dec 2015 21:42 - 23 dec 2015 23:18 #119 av Rikard Ågren
Svar från Rikard Ågren i ämnet Fluxio Chatten
Stefan Erickson, är du ute på styva linan idag med?

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 dec 2015 22:34 #120 av Ivar Ryding
Svar från Ivar Ryding i ämnet Fluxio Chatten
Har det rensats inlägg i tråden eller är ni rent schizofrena?
Jag får ingen rätsida på vad diverse inlägg svarar på :huh:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.075 sekunder

Senaste foruminlägg