fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Suck
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Suck

Suck 12 jun 2013 18:32 #1

• Martin
  • ( Användare )
  • Expert
  • Installationselektriker på medelstora jobb mm
Nerslag på bilen på Bilprovningen. Glapp i en 3 månader NY länkarm och en handbroms som drog snett.
Startmotorn ville inte vara med när jag rullade in där häller. Som tur var hjälpte han mig igenom det hela.

Bytte skiten och den bättre gamla fungerade. kom ca 500m innan slavcylindern gav upp. Fick kör med starten och växel i hem och här sitter jag nu och dricker i brist på annat.
42

Re: Suck 12 jun 2013 18:39 #2

Och så undrar dom varför man dricker som man gör

Re: Suck 12 jun 2013 19:13 #3

• Viktor H
  • ( Användare )
  • Junior
  • Tekniker
Nå, men du har ju iallafall ett körkort...

Mitt blev omhändertaget av polisen för två veckor sedan.... frågan är vem man ska skylla på ;p

Re: Suck 12 jun 2013 19:17 #4

• Lars Blomkvist
  • ( Användare )
  • Expert
  • Söker förståelse :)
Skönt att höra att fler än jag hade en riktig skitdag
Den som inte söker finner inga svar ibland

Re: Suck 14 jun 2013 17:43 #5

• Martin
  • ( Användare )
  • Expert
  • Installationselektriker på medelstora jobb mm
Haha.. Ja visst är det gött när allt är emot en verkar det som? Fast så uppskattar man ju allt annat såmycket mer sedan.

Annars har man ju bara stått utomhus och klamrat kabel i ösregnet.

Men skit ska ju skit ha

Fixade förövrigt slavcylindern. Fick dit den efter några om och men. Biltema säljer försmå låsringstång'ar helt enkelt! Fick klippa bort stopp spärren och böja ut käftarna så den arbetade i större moment.

Anledningen till att den lossnat var skit i spåret.Fick bort det mesta. Men även att "hylsan" som är en del av motorblocket har delat på sig och tillåter att slavcylindern kan glappa.

Startmotorn var simpel sak. Pluskablen mellan startmotor och soliniden? (stavning?) helt enkelt inte fanns kvar Fast matning och styrkablen fanns kvar. Har oxiderat bort gött under årenslopp antagligen.
42
Senast redigerad: 14 jun 2013 17:47 av Martin.

Re: Suck 14 jun 2013 19:31 #6

• Lars Blomkvist
  • ( Användare )
  • Expert
  • Söker förståelse :)
En solenoid (av grekiskans solen, rör, och éidos, utseende, form) är en rulle ledningstråd (spole)
Den som inte söker finner inga svar ibland

Re: Suck 14 jun 2013 21:45 #7

Att den lilla kabeln/flätan mellan startmotor och solenoid ärgar bort med tiden är ett välkänt problem på gamla VW med svansmotor. Jag har några gånger kunnat rädda situationen genom att kapa loss den där flätan + en bit av statorlindningen från en liknande Bosch-startmotor som har suttit i trevligare miljö - kanske bredvid en Fordmotor som alltid har läckt olja och på det sättet rostskyddat flätan - kapat det som är kvar av den trasiga flätan, planfilat där den är fastsvetsad på statorlindningen och sedan lött fast den friska flätan där. Helst gör man en rejäl najning med koppartråd innan man löder.
Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.
  • Sida:
  • 1
Tid för att skapa sida: 0.32 sekunder
Senaste foruminlägg

Mer ämnen »

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa