Gömma konvertern.....

19 jun 2013 16:58 #1 av Nils Löfgren
Sitter o funderar på hur jag ska gömma konvertern till lite LED i ett kök. ROT och gammalt hus så det finns inte mycket utrymme till utsvävningar :S


Hur gör ni?
Vad får man göra? :blink:

Nisses El
Installation och Service

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 jun 2013 17:07 #2 av Christoffer W
Köksskåp, garderob, skafferi, källare, centralen?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 jun 2013 19:01 #3 av Martin
Svar från Martin i ämnet Gömma konvertern.....
Kryddskåpet / ovanför fläkten brukar vara smidigt!

En seriös snickare täcker för evt rör med 2 skivor som står mot varandra.Lätt att gömma ett don eller en Henzel låda där bakom smidigt. Jag brukar märka upp var jag gömmer drivdonen i doslock/dimmer etc för att veta var de finns. Även om man har flera så försöker man att sätta på en dymolapp vilka spottar de tar.

Ibland finns det en luftspalt ovanför skåpen och en liten skiva i framkant som täcker upp mot taket. Här är det gott om luft så aldrig några problem där häller.

42

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 jun 2013 19:51 #4 av Nils Löfgren
Tackar för tipsen!
Kunden ska ej ha överskåp....:smack:

Får försöka leta upp ett utrymme...B)

Nisses El
Installation och Service

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 jun 2013 20:33 #5 av Ronnie Lidström
Om skåp finns ovanför fläkt, annars i skåpet ovanför kyl/frys (om det är ett väggfast köksskåp).

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 jun 2013 08:28 #6 av Urban Holmlund
Det värsta kök jag gjort hade heller inga överskåp eller högskåp(för ugn e.t.c):smack:
Så vi monterade drivdon m.m med anslutningskablar, på en plywoodskiva som fick ligga på golvet under skåpen.. Sockeln är ju demonterbar, så om man måste komma åt dem kan man demontera sockeln och dra ut paketetmed drivdon m.m. Gjorde det även på köksön, kanske inte den bästa lösningen men vad gör man?;)

Holmlunds Elektriska

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 jun 2013 16:34 #7 av Tony
Svar från Tony i ämnet Gömma konvertern.....
Jag gömmer alltid drivdonen i sockeln. Skruvar dit dom + en dosa på en träbit och tar till slangarna så att jag kan koppla allt utanför underskåpen. Tar lite längre tid än att samla allt i skåpen, men blir klart snyggast!! :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.056 sekunder