fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Garantiåtagande
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Garantiåtagande

Garantiåtagande 31 jan 2011 11:43 #1

• Mats Persson
  • ( Moderator )
  • Moderator
  • Elinstallatör
Hej!
Jag funderar på vad som gäller med garantiåtaganden, om firman/företaget är nerlagt.
Är det skillnader om du har ett AB/Enskild firma? Man är ju personligt ansvarig för ekonomin i en firma tex, gäller detsamma olika garantiärenden?
Elinstallatör ABL
Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar... Inte säkert att allt stämmer till 100%

Re: Garantiåtagande 31 jan 2011 23:40 #2

Man kan väl rimligtvis inte kräva garanti från ett företags som är nerlagt och inte finns längre.
Det är firman som säljer tjänsten/produkten som ska stå för garantin inte ägaren personligen.

Re: Garantiåtagande 01 feb 2011 00:37 #3

• Mats Persson
  • ( Moderator )
  • Moderator
  • Elinstallatör
Det borde ju vara så! Men jag vet inte...
Inte för att jag ska lägga ner nu men, jag fundera på försäkringar å så.. För är man ansvarig så måste man ju lösa ansvarsförsäkringar även efter firman är nerlagd... Men det måste ju vara som du säger..
Elinstallatör ABL
Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar... Inte säkert att allt stämmer till 100%

Re: Garantiåtagande 25 feb 2012 09:26 #4

Jag har för mej att "byggfuskansvarsbiten" ingick med efterskydd i 10 år även om företaget är nerlagt.
  • Sida:
  • 1
Tid för att skapa sida: 0.31 sekunder
Senaste foruminlägg

Mer ämnen »

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa