Förslag på märkmaskin

10 jan 2012 15:06 - 10 jan 2012 15:08 #1 av David Jonasson
Jag vill köpa en bättre märkmaskin, den funktion jag främst saknar i min nuvarande är att man kan "tabba" i jämna modul steg dvs. 17,5mm, jätte bra när man vill göra gruppnummermärkning på en normcentral.

Jag har kollat lite på Brother PT7500 och PT7600 men även på lösningen med en skrivare till min bärbara dator för att kunna få det precis som man vill ha det. Vad använder ni andra? och har ni andra åsikter angående märkmaskiner?


http://www.brother.se/g3.cfm/s_page/64510/s_name/productdetail/s_level/24080/s_product/PT7600VPZW1

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jan 2012 15:23 #2 av Magnus H
Svar från Magnus H i ämnet Förslag på märkmaskin
Gör inte den tabben att du bara kollar priset på märkaren, kolla priset på kasseterna med.
Har varit med om när märkaren inte kostar mycket ( och är rätt avancerad med ) men
kasetterna kostar som f*n!

Kolla Dymo.se

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Thomas A. Edison

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jan 2012 15:32 #3 av Marcus Lundström
Vad jag förstått är det endast Brothers tajp som är godkänd att sitta i alla miljöer, tål Uv-ljus mm. mm. mm..

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jan 2012 15:42 #4 av Magnus H
Svar från Magnus H i ämnet Förslag på märkmaskin

Marcus Lundström skrev: Vad jag förstått är det endast Brothers tajp som är godkänd att sitta i alla miljöer, tål Uv-ljus mm. mm. mm..


Godkänd? Du menar vell "klarar av", det är ju en tejpbit med text på.

Annars har Dymo ett brett sortiment av just industri tejp

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Thomas A. Edison

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jan 2012 17:36 #5 av Niklas
Svar från Niklas i ämnet Förslag på märkmaskin
PT7600 kan du ju även koppla till datorn, du blir nog lite less på att starta ett datorprogram så fort du ska göra en liten märkning, så denna är nod ett bra alternativ där båda möjligheterna funkar.
Dock tycker jag inmatningen av ÅÄÖ verkar lite knölig.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jan 2012 19:44 #6 av Ronnie Lidström
Vi kör alla med Brother-maskiner på firman.

De flesta på firman kör med en sån här modell (eftersom det är denna alla grossister har på hyllan)

Brother PT7100VP


Jag som är skadad data-nörd klarar inte av att skriva då tangenterna sitter i bokstavsordning. Så jag har en sådan här:

Brother PT-1290VP


Den har "qwerty-tangentbord". Dvs samma ordning som på ett vanligt tangentbord.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jan 2012 19:47 - 10 jan 2012 19:48 #7 av Rikard Ågren
Jag kör med en sån där orange som Ronnie länkade till. Håller med om tangentbordet, qwerty ska det vara

Skriver förresten alla märkmaskiner ut med lika mycket marginal? Tycker det är skandal att man får klippa bort lika mycket remsa som man klistrar upp

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jan 2012 19:51 #8 av Rikard Ågren
Ang dator så tror jag inte på det till vardags, men när man gjort ett kontor och har 1038473920 st RJ45-jack att märka upp så skulle det vara smidigt med en dator och bara kunna mata ut allt i ett svep

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jan 2012 20:14 #9 av puttrix
Svar från puttrix i ämnet Förslag på märkmaskin
Alla på vår firma kör med samma som Ronnie, dvs en Brother med qwerty tangenter.
På den kan man välja "kedjeutskrift" ifall man ska skriva ut en massa märkningar och vill klippa själv, då skippar den marginalerna för varje märkning.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jan 2012 20:20 #10 av Patrik Hedlund
Jag använder också den orange som Ronnie länkar till. Jag tycker den är toppen, bättre än den andra. Mycket p.g.a. formen. Den sitter bra i handen. Men som Rikard påpekade, den matar ut lite väl mycket blank remsa. Fast det har jag för mig att man kan ställa in, eller?

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jan 2012 20:35 #11 av Rikard Ågren
Ja man kan ställa marginalen men inte för kedjeutskrift tror jag?

Blir att köpa en sån där qwerty igen

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jan 2012 20:41 #12 av Marcus Lundström
Ja, godkänd som ersättare till traditionell graverad skylt. Ur besikningsmannens synpunkt.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jan 2012 20:58 #13 av Peder Myrne
Har en PT-2430PC ståendes på skrivbordet, perfekt när man ska skriva ut t.ex. kabelmärkningar från listor. Programvaran är lite knölig att komma överens med i början men sedan kan man göra i stort sett vilka etiketter som helst. Har även en bordsmodell PT2700 ståendes ute i verkstan (med qwerty). Och båda är enkla att ställa in på valfri fast etikettlängd även vid kedjeutskrift (sparar tejp). Även priserna på tejpen är överkomlig.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

10 jan 2012 22:12 #14 av Tobias Karlsson
Angående för mycket blankt papper, det måste väl gå att ställa in annars är det ju rena rama skitprodukterna.

/Linjemästare Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 jan 2012 21:25 #15 av Wiktor Ahlander
Brother PT7500 andvänder jag, går att ställa in kjedjeutskrift, kan skriva flaggor till kablar, modul-anpassning, inbyggda EL-symboler och mycket annat :)

Det ska se proffsigt ut!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 jan 2012 21:45 #16 av Patrik Hedlund

Wiktor Ahlander skrev: Brother PT7500 andvänder jag, går att ställa in kjedjeutskrift, kan skriva flaggor till kablar, modul-anpassning, inbyggda EL-symboler och mycket annat :)

Men till 98% av gångerna så är den bara överkurs och tung? :)

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 jan 2012 22:25 #17 av Wiktor Ahlander

Patrik Hedlund skrev:

Wiktor Ahlander skrev: Brother PT7500 andvänder jag, går att ställa in kjedjeutskrift, kan skriva flaggor till kablar, modul-anpassning, inbyggda EL-symboler och mycket annat :)

Men till 98% av gångerna så är den bara överkurs och tung? :)

//Patrik


Nej då det tycker jag faktiskt inte :)
Fördelen med 7600 är uppladdningasbara batterier!! min 7500 käkar batterier, så det får bli nätanslutning där det går :)

Det ska se proffsigt ut!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

16 jan 2012 12:01 #18 av Patrik Christersson
Någon som kan tipsa om en bärbar maskin som man har möjlighet att spara lite vanliga "mallar" i? Gärna om man kan göra dem på datorn och överföra dem.

Exempelvis "Ring 0704313XXX om du vill kn***a!" som man alltid sätter upp överallt.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

16 jan 2012 17:07 #19 av Wiktor Ahlander
dom maskinerna jag pratat om kan de 7500 och 7600 den senare kan kopplas till dator

Det ska se proffsigt ut!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.067 sekunder

Senaste foruminlägg