Tipsa mig om en verktygsväska

04 mar 2011 05:20 #1 av Rikard Ågren
Jag är på jakt efter en liten och smidig väska att ha de nödvändigaste verktygen och instrumenten i. Jobbar främst med service och installation. Jag har idag en FatMax 20" som alltid är proppfull och alldeles för tung även om den är bra. Skulle vilja komplettera med en mindre väska så man kan plocka över det man behöver för tillfället. Förslag?

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 mar 2011 11:17 - 04 mar 2011 11:21 #2 av Ronnie Lidström
Såg dessa på Selga. Kanske kan vara nåt?



E:16 364 32 HANTVERKSVÄSKA EL-1509
Hantverksväska med 21 verktygsfack (in och utsida). Väskan har ett ergonomiskt utformat gummibeklätt handtag. Den har även en justerbar och vadderad axelrem.



Eller denna kanske? Lite större

E:16 364 30 Hantverksväska SW-1529


Finns några till alternativ. Sök på 16 364 3* på Selga. Jag har ingen aning om vad dessa håller för kvalitet dock.


Edit: Upptäckte att länkarna till Selgas "NetStore" bara funkar om man är inloggad.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 mar 2011 12:01 #3 av Mats Persson
Den sista bilden ser ut som en sån jag har... Men det blir endå limspannen man tar med sig, där får ju skruvdragare, material och allt annat plats.. Helt perfekt..

Elinstallatör ABL
Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar...Inte säkert att allt stämmer till 100% ;)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 mar 2011 14:44 - 04 mar 2011 14:55 #4 av Patrik Hedlund
Den på sista bilden har jag också. Tycker att den är helt kanon! Och lönnfacket i botten för lådan med metallborrar är ypperlig!


Nu ska inte jag vara den som är den, men jag tror nog inte på din idé, Rikard. Jag tror att du kommer få springa ut till bilen till din riktiga arbetsväska och hämta grejer oftare än om du hade med dig hela väskan direkt. För om du ska plocka i det du tror att du kommer behöva i en annan väska varje gång så vågar jag nästan garantera att du kommer glömma något.

"Oj, här var det visst torx. Får springa till bilen och hämta..", "Fan, kulotången för att klippa ur för kabeln i uttaget glömde jag. Får springa till bilen och hämta" osv osv.

Den sistnämnda väskan är ju visserligen lite tung när man har skruvdragare och allt i, men den funkar skapligt att gå med när man går med axelbandet.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 mar 2011 20:22 #5 av Rikard Ågren
Tack för tipsen! E:16 364 32 HANTVERKSVÄSKA EL-1509 såg intressant ut. Ska kolla in den när jag börjar på nya stället.

Jag brukar vara ganska duktig på att förutse vad jag behöver för verktyg så jag skulle nog trivas bra med en mindre väska.

Har ni några tips på sortimentväskor med lösa smålådor innuti som går att plocka ur och ta med sig? Skulle vara perfekt för skruvsortimentet

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 mar 2011 20:39 #6 av Mats Persson
Jag har sortimentväskor från raaco, fyra olika. En med skruv, wago och sånt.. En med olika klammer, Olika kabelskor, och en med partex. Väldig nöjd med deras väskor, bra kvalitet och rejäla. Finns i olika storlekar.

Elinstallatör ABL
Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar...Inte säkert att allt stämmer till 100% ;)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 mar 2011 22:17 - 05 mar 2011 22:21 #7 av Patrik Hedlund
Som man kan se på bilderna ur min bil så har jag två av dessa sortimentlådor staplade på varandra med allt möjligt. Rekommenderar starkt! Två stycken är ett måste. Man kan ta med både hela stället med lådor eller en låda separat. Inuti finns det småboxar i varierad storlek som är löstagbara.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 mar 2011 23:14 #8 av Ronnie Lidström
Jag har också två sådana staplade på varande. Sitter ovanpå mina stora lådor då man öppnar skjutdörren (syns på bilderna jag bifogade i "hur ser det ut i din firmabil"-tråden tror jag)

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

06 mar 2011 05:48 #9 av Rikard Ågren
Det är alltså lösa lådor i väskorna och inte bara lösa väggar?

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

06 mar 2011 07:17 #10 av Ronnie Lidström
Det är lösa små fyrkantiga plastburkar. Finns i några olika storlekar.. samt att man kan köpa lösa burkar och byta ut.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 mar 2011 20:04 #11 av Rikard Ågren
Det blev en Stanley modell lagom, fyrkantig "tekniker"-modell

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 mar 2011 22:19 #12 av Ronnie Lidström

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 mar 2011 05:14 #13 av Rikard Ågren
www.stanleytools.com/showPic.asp?PID=511...hnician%20Tool%20Bag

För övrigt så hade Selga i Umeå ett riktigt dåligt utbud av verktyg maskiner och utrustning, eller också är det jag som är bortskämd :)

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 mar 2011 07:41 #14 av Ronnie Lidström
Även här har Selga dåligt sortiment av verktyg. Mest bara Bizline skräp. I Skellefteå har Ahlsell bäst med verktyg/maskiner

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 mar 2011 08:29 #15 av Rikard Ågren
Jag fattar inte att yrkesfolk köper skräpet

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 mar 2011 08:51 #16 av Patrik Hedlund
Ja, det är lika här. Selga har bara Bizline, av någon anledning.

Den där tycker jag är lite svår att gå med på axeln, på grund av att den är så stor. Men det blir säkert bra. :)

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.178 sekunder

Senaste foruminlägg