bilel

04 sep 2018 07:22 - 04 sep 2018 07:23 #1 av alf boberg
bilel skapades av alf boberg
Hej
Jag har en ombyggd duett och all el är omdragen av förra ägaren.
När jag har tändningen på så fungerar belysningen som den ska men när jag startar bilen så blinkar bakljusen i fast takt och för att få hel och halvljuset att fungera så måste jag stänga av ljuset och sätta på det igen för att få det att fungera.ljusomkopplaren är en fotkontakt och bakljusen är LED

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 sep 2018 07:34 #2 av Johan
Svar från Johan i ämnet bilel
Hej Alf

Tror där finns bättre forum för ditt problem , dock tror jag att du behöver motstånd till dina bakljus i LED , kan vara att din fotomkopplare släpper förbi en mindre ström även när den är "av" och då strular bakljusen.
Finns enkla motstånd att lödda på eller prova.
det låter annars som du har ett växlande relä till hel och halvljus och det inte riktigt lirar med din fotomkopplare.

mitt tips är att svänga inom en bilelektronikfirma, de gissar antagligen direkt vad dina bekymmer är och det blir säkert inte farligt dyrt heller, kan vara att de konstaterar att en av trådarna är inkopplade på fel ingång kanske och felet är avhjälpt på 5 min?

Kul med ditt projekt och hoppas du får snabb hjälp!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 sep 2018 08:39 #3 av elmont
Svar från elmont i ämnet bilel
Och bara en liten kommentar angående bilel och elektriker.
Eftersom bilestänket och uppbyggnad skiljer sig totalt från "installations" el så brukar vanliga elektriker inte vara bättre på bilel än vilken Svensson som helst.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 sep 2018 12:34 #4 av alf boberg
Svar från alf boberg i ämnet bilel
tack för ett snabbt svar,
Jag följer nog rådet och åker till en bilfirma som får fixa problemet,skriver en rad om vad som var felet när jag har varit där.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.049 sekunder